کد خبر: ۲۵۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۴ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 11
پکن سازمان بهداشت جهاني را وادار کرده تا هشدار عمومي نسبت به خطر جهان‌گير شدن ويروس را به تأخير بياندازد
شفاآنلاین>سلامت>آلمان اتهام‌هاي ضدچيني آمريکا را مانوري براي انحراف خشم مردمي از اشتباه‌هاي ترامپ در مديريت بحران کرونا مي‌داند.

به گزارش شفاآنلاین،وزير دفاع آلمان و دستگاه‌هاي اطلاعاتي اين کشور صحت ادعاهاي رييس جمهوري و وزير امور خارجه آمريکا درباره منشأ چيني ويروس جديد کرونا را زير سؤال برده‌اند.

سرويس اطلاعات فدرال آلمان  هفته گذشته با دستگاه‌هاي اطلاعاتي استراليا، ايالات متحده، انگليس، کانادا و نيوزلند دراين‌باره تبادل ‌نظر کرد و هيچيک از آنها «شواهد قاطع» مقام‌هاي آمريکايي را تأييد نکردند.

براساس گزارش اين رسانه آلماني، آنه‌ گرت کرامپ - کارن باوئر  وزير دفاع آلمان، يادداشتي از منابع داخلي وزارتخانه دريافت کرده که در آن سخنان رييس جمهوري و وزير امور خارجه آمريکا يک مانور انحرافي ارزيابي شده تا از اين طريق توجه آمريکايي‌ها به اشتباه‌هاي ترامپ را منحرف و خشم آنان را به سمت چين هدايت کند.

به نوشته اين تارنماي آلماني، پژوهشگران بيشتر به روايت دولت چين در باره منشأ ويروس اهميت مي‌دهند.

پکن همواره گفته که ويروس جديد کرونا نخستين بار در روزهاي پاياني ماه دسامبر ۲۰۱۹ (اوائل زمستان ۹۸) از بازار خريد و فروش حيوانات وحشي در شهر ووهان و احتمالاً از طريق نوعي خفاش به انسان منتقل شده است.

با اين حال در پايان اين گزارش آمده که پکن سازمان بهداشت جهاني را وادار کرده تا هشدار عمومي نسبت به خطر جهان‌گير شدن ويروس را به تأخير بياندازد. سرويس اطلاعاتي آلمان به اين نتيجه رسيد که اين اقدام دولت چين موجب شد تا مقابله جهاني با کرونا دست‌کم با ۶ هفته تأخير آغاز شود.اشپيگل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: