کد خبر: ۲۵۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 10
آمريکا با ثبت بيش از يک ميليون و ۳۲۲ هزار مورد ابتلا و افرون‌بر ۷۸ هزار و ۶۰۰ مورد فوتي نه تنها در جايگاه نخستين کشور درگير به ويروس کرونا در اين قاره پهناور بلکه در هر دو بخش ابتلا و جان‌باخته، در صدر فهرست جهاني نيز قرار دارد
شفاآنلاین>سلامت>با افزايش شمار مبتلايان به بيش از يک ميليون و ۷۰۰ هزار نفر در قاره آمريکا، انتشار ويروس افسار گسيخته کرونا در اين قاره پهناور سريعتر از ديگر مناطق پيش مي‌رود.

به گزارش شفاآنلاین، سرعت بالاي گسترش ويروس کرونا اين هفته در قاره آمريکا به قدري بود که شمار مبتلايان در مجموع کشورهاي اين قاره به بيش از يک ميليون و ۷۰۰ هزار نفر رسيد؛ شيوع افسار گسيخته‌اي که بر اساس هشدار سازمان بهداشت جهاني تا پيش از کشف واکسن، زندگي انسان را دستخوش تغييرات زيادي خواهد کرد.  

ايالات متحده آمريکا با ثبت بيش از يک ميليون و ۳۲۲ هزار مورد ابتلا و افرون‌بر ۷۸ هزار و ۶۰۰ مورد فوتي نه تنها در جايگاه نخستين کشور درگير به ويروس کرونا در اين قاره پهناور بلکه در هر دو بخش ابتلا و جان‌باخته، در صدر فهرست جهاني نيز قرار دارد.

به دنبال افزايش شيوع ويروس کرونا در آمريکا، دونالد ترامپ صبح شنبه تائيد کرد که "کتي ميلر" معاون مطبوعاتي مايک پنس معاون رئيس‌جمهوري اين کشور به بيماري کوويد- ۱۹ مبتلا شده است. رسانه‌هاي آمريکايي همچنين خبر از ابتلاي دستيار شخصي ايوانکا دختر ترامپ داده‌اند.
 
برزيل پس از ايالات متحده آمريکا در حالي با گسترش شديد بيماري همه‌گير روبروست که مقام‌هاي اين کشور از جمله «ژائير بولسونارو» رئيس جمهوري برزيل همواره بر بي‌اهميت جلوه دادن اين بحران تاکيد دارند؛ با اين حال تاکنون شمار مبتلايان به ويروس کرونا در اين کشور آمريکاي لاتين به بيش از ۱۴۶ هزار نفر رسيده و شمار جانباختگان نيز از ۱۰ هزار نفر فراتر رفته است.

کانادا و پرو به ترتيب با بيش از ۶۷ هزار و ۵۸ هزار مورد ابتلا در رده‌هاي بعدي اين فهرست قرار دارند.

گذشته از بحران بهداشتي، بحران اقتصادي نيز بر اقتصاد کشورهاي آمريکاي لاتين سايه افکنده است تا جايي که اکوادور به دنبال شيوع ويروس کرونا و کاهش بهاي نفت، زيان مضاعفي نسبت به ساير کشورها ديده است.

طبق پيش‌بيني صندوق بين‌المللي پول، توليد ناخالص داخلي اين کشور در سال ۲۰۲۰ ميلادي به ميزان ۶.۳ درصد کاهش مي‌يابد؛ تاکنون بيش از ۲۸ هزار مورد ابتلا به کوويد-۱۹ در اکوادور به ثبت رسيده که بيش از يک هزار و ۷۰۰ نفر از آنها جان‌باخته‌اند.   

روند گسترش بيماري در بوليوي نيز مقام‌هاي اين کشور را بر آن داشته تا با هدف تقويت ظرفيت پاسخگويي نظام سلامت و بازسازي سيستم خدمات رساني بهداشت، ۱۷۰ ميليون دلار وام از بانک جهاني دريافت کند؛ شمار مبتلايان به ويروس کرونا در بوليوي به بيش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر رسيده است.افه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: