کد خبر: ۲۵۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 10
در گزارش جديد سازمان ملل، از کشورهاي جهان خواسته شده تا ميزان مشارکت و کمک‌هاي مالي خود به نهادهاي تحت پوشش اين سازمان که در زمينه مقابله با همه گيري اين ويروس عمل مي‌کنند، افزايش دهند
شفاآنلاین>سلامت>کشورهاي فقير که به نظر مي‌رسد به دليل امکانا ت بهداشتي ضعيف، مدت بيشتري نسبت به ساير کشورها درگير شيوع کرونا باشند، طولاني شدن دوره شيوع اين بيماري همه‌گير در چنين کشورهايي مي‌تواند خطري جدي براي ديگران از جمله جهان غرب باشد.

به گزارش شفاآنلاین،بنابر گزارشي که دفتر امور بشردوستانه و امدادرساني سازمان ملل به تازگي منتشر کرده، هشدار داده است انتظار نمي‌ورد اوج ابتلا به ويروس کرونا در کشورهاي فقير جهان تا سه الي شش ماه آينده فروکش کند و منشاء صدور و شيوع مجدد اين بيماري در ديگر نقاط جهان شوند.

بنابراين گزارش به گفته  تدروس عاضانوم گبريرسوس مدير کل سازمان جهاني بهداشت  با توجه به نظارتي که بر کشورهاي فقير جهان در زمينه همه گيري کرونا وجود دارد، اين دست از کشورها از ظرفيت ضعيف سيستم بهداشتي برخوردارند درحاليکه که در کشورهاي اروپايي و آمريکايي اين مساله تحت کنترل بوده و سيستم درماني بالايي را دارا هستند. 

 مارک لوکاک معاون دبيرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در مصاحبه با شبکه خبري سي‌بي‌اس نيوز گفت: پيامد اين مساله مي‌تواند درنهايت بر آمريکا، اروپاي غربي و ديگر کشورهاي توسعه يافته اثر گذارد. 

اين مقام سازمان ملل درمصاحبه با اين شبکه آمريکايي گفت: آنچه که اکنون شاهد آن هستيم، اين است که در بسياري از کشورهاي ثروتمند جهان شمار مبتلايان به اين ويروس رو به کاهش نهاده و اوج بحران همه گيري ويروس کرونا را پشت سر گذاشته‌اند، اما شمار مبتلايان به اين ويروس در کشورهاي واقع در آفريقا، آسيا، بخصوص آسياي جنوبي، آمريکاي لاتين و خاورميانه به سرعت روبه افزايش است. 

لوکاک درادامه گفت: از آنجايي که ويروس کرونا مي‌تواند به همه جا سرايت کند، اگر شمار مبتلايان به اين ويروس در چنين کشورهايي افزايش يابد، اروپا، آمريکاي شمالي نمي‌توانند از همه گيري آن درامان به مانند. 

 در گزارش جديد سازمان ملل، از کشورهاي جهان خواسته شده تا ميزان مشارکت و کمک‌هاي مالي خود به نهادهاي تحت پوشش اين سازمان که در زمينه مقابله با همه گيري اين ويروس عمل مي‌کنند، افزايش دهند. 

تارنماي اين شبکه خبري آمريکايي نوشت: در نخستين مرحله از درخواست کمک‌هاي مالي جهاني که تحت عنوان طرح پاسخ سازمان ملل  (به ويروس کرونا) در اواخر ماه مارس صورت گرفت، مبلغ يک ميليارد دلار درخواست شد، اما با وخيم‌تر شدن همه گيري ويروس کرونا در جهان اين درخواست مالي سازمان ملل باز دو ميليارد دلار به شش  ميليارد و 700 ميليون لار افزايش داد. 

اکنون شمار مبتلايان به ويروس کرونا در جهان از مرز چهار ميليون نفر گذشت که از اين تعداد بيش از ۲۷۶ هزار نفر جان باخته‌اند. 

آمريکا نيز با بيش از يک ميليون و ۳۰۰هزار مبتلا و بالغ بر ۷۸ هزار جان باخته ناشي از ابتلا به ويروس کرونا، حدود يک سوم مبتلايان به اين ويروس در جهان را به خود اختصاص داده است.سي بي اس نيوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: