کد خبر: ۲۵۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 10
کارشناسان و مسئولان امور بشردوستانه در اين رابطه ابراز نگراني کرده‌اند که شيوع کرونا به احتمال زياد پيامدهاي فاجعه‌باري بر سيستم بهداشت و سلامت جهان و همچنين مساله امنيت بين‌المللي خواهد گذاشت
 شفاآنلاین>سلامت>کارشناسان هشدار مي‌دهند، شيوع کرونا ممکن است موجب افزايش موارد ابتلا به بيماري‌هاي مرگبار ديگر در جهان از جمله مالاريا و ايدز شود.

به گزارش شفاآنلاین، همزمان با اينکه سيستم‌هاي بهداشتي و خدمات درماني کشورهاي جهان همچنان درگير مقابله با شيوع کرونا هستند، موارد ابتلا به بيماري‌هايي مانند مالاريا و ايدز نيز ممکن است افزايش يابد.

کارشناسان و مسئولان امور بشردوستانه در اين رابطه ابراز نگراني کرده‌اند که شيوع کرونا به احتمال زياد پيامدهاي فاجعه‌باري بر سيستم بهداشت و سلامت جهان و همچنين مساله امنيت بين‌المللي خواهد گذاشت.

اين کارشناسان نسبت به عقب‌گرد سيستم بهداشت جهاني در روند مقابله با بيماري‌هايي همچون سل و سرخک نيز هشدار داده‌اند.

از نگاه اين کارشناسان، اختلال در فرآيندهاي مصون‌سازي افراد از برخي بيماري‌هاي واگيردار، پيامدهاي فاجعه‌باري براي جهان خواهد داشت. آنها همچنين اعلام کردند که در دوران شيوع ابولا، افزايش موارد ابتلا به بيماري‌هايي همچون سرخک و مالاريا گزارش شده بود.

در اين ميان کاهش بين ۷۰ تا ۸۰ درصدي انتقال محموله‌هاي واکسن براي برخي بيماري‌هاي ديگر به دليل توقف انتقال به دنبال شيوع کرونا نيز گزارش شده که مي تواند پيامدهاي خطرناکي داشته باشد. ماريکسي مرکادو سخنگوي يونيسف نيز اعلام کرد که چند کشور با خطر پايان اقلام مقابله با بيماري‌هاي واگيردار روبرو هستند.

وي افزود: اختلال در فرآيند مصون‌سازي به ويژه در کشورهاي با سيستم بهداشت ضعيف، ممکن است به شيوع مرگبار بيماري‌هاي ديگر در سال ۲۰۲۰ و پس از آن منجر شود.

تاکنون بيش از چهار ميليون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که ۲۷۶ هزار و ۲۵۳ از آنها جان باخته‌اند.سي ان ان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: