کد خبر: ۲۵۷۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۴ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 09
مبتلاي به کرونا بدون آنکه ماسک داشته باشد به شماري از اين مراکز رفت و آمد کرده و باعث شده است تا ۱۴ نفر ديگر هم به ويروس مبتلا شوند
شفاآنلاین>سلامت>در شرايطي که کره جنوبي موفق شده بود شمار مبتلايان به کرونا را در يک هفته گذشته به صفر برساند يک فرد مبتلا دراين کشور بار ديگر باعث ابتلاي خوشه اي به اين ويروس شده است.

به گزارش شفاآنلاین، اين فرد به شماري از باشگاه ها و مراکز تفريحي شبانه در منطقه ايتايه وون واقع در پايتخت رفته و باعث ابتلاي شمار ديگري به اين بيماري شده است.

گزارش حاکي است مبتلاي به کرونا بدون آنکه ماسک داشته باشد به شماري از اين مراکز رفت و آمد کرده و باعث شده است تا ۱۴ نفر ديگر هم به ويروس مبتلا شوند.

امروز جمعه مرکز پيشگيري و کنترل بيماري در کره جنوبي از ۱۵ مورد ابتلا به کرونا خبر داد مبتلايان همگي با اين فرد در ارتباط بوده اند.

گزارش برخي از رسانه هاي منطقه حاکي است که در اين مراکز دستکم يکهزار و ۵۰۰ نفر بوده اند و اين فرد هم ماسک برصورت نداشته است و اين مي تواند خطر ابتلا را بالا برده باشد.

همه افرادي که به ويروس مبتلا شده اند بين ۱۹ تا ۳۷ سال دارند و ۳ نفر از آنها هم از شهروندان کشورهاي ديگر هستند ۱۱ نفر از مبتلايان از ساکنان پايتخت مي باشند.

بيمار اول ۲۹ سال داشته و روزهاي جمعه و شنبه هفته قبل به دستکم ۵ باشگاه شبانه و مراکز تفريحي رفته و با شمار زيادي در ارتباط نزديک بوده است.

وزارت بهداشت کره جنوبي اعلام کرده که همه افراد در همين مراکز به ويروس مبتلا شده اند و اين احتمال مي رود که شمار بيشتري مبتلا شده باشند.

شمار مبتلايان به کرونا در کره جنوبي از مرز ۱۰ هزار نفر عبور کرده ولي اين کشور طرح گسترده فاصله گذاري را اجرا نموده و نزديک به ۷۰۰ هزار آزمايش کرونا انجام داده است.يونهاپ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: