کد خبر: ۲۵۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 09
هدف از اين تحقيقات، دستيابي به دارو و نه واکسن، براي درمان بيماران بدحال مبتلا به کروناست
شفاآنلاین>سلامت>رسانه‌هاي آلمان گزارش دادند که پژوهشگران شهر براون‌شويگ در اين کشور توانسته‌اند به پادتن‌هايي آنتي‌بادي‌ برسند که مي‌توانند مانع ويروس براي ورود به سلول‌هاي انساني شوند. 

به گزارش شفاآنلاین،جستجو به دنبال دارو براي مقابله با ويروس جديد کرونا در جهان ادامه دارد. يک گروه پژوهشي از ايالت نيدرزاکسن آلمان از تست ۶۰۰۰ پادتن بر روي سلول‌هاي انساني و پيشرفت چشمگير در مسير دستيابي به دارو براي درمان مي‌گويد.

 لوکا سي‌سين- سن، ويروس‌شناس مرکز "هلم‌هولتس" در حوزه تحقيقات عفوني در شهر براون‌شويگ، در گفت‌وگو با يک روزنامه محلي، از "پيشرفتي شگرف" سخن گفت و اظهار داشت: «ما در مسير درست تهيه دارو بر ضد کويد ۱۹ حرکت مي‌کنيم». 

اين پژوهشگر و تيم او  شش هزار  پادتن انساني ساخته شده را تجزيه و تحليل کرده‌اند و در ميان آنها،۷۵۰ پادتن که توانايي اتصال(چسبيدن‌) به ويروس را دارند، استخراج کرده‌اند؛ برقراري اتصال، پيش‌شرط مبارزه موفقيت‌آميز با عامل بيماري‌زاست.  اکنون پژوهشگران در مرحله سنجش تأثير پادتن‌ها با کشت سلولي هستند.

پژوهشگران اين تيم مي‌گويند، هدف از اين تحقيقات، دستيابي به دارو و نه واکسن، براي درمان بيماران بدحال مبتلا به کروناست. 

پروفسور اشتفان دوبل از دانشگاه براون‌شويگ با اشاره به روش "ايمن‌سازي غيرفعال (پاسيو) " که اين تحقيقات بر آن استوار است، مي‌گويد: «[در اين روش] تأثير بلافاصله خودش را نشان مي‌دهد، به اين ترتيب که پادتن‌ها پتانسيل ويروس را از او مي‌گيرند.»

پژوهشگران شرکت‌کننده در اين پروژه مي‌گويند، جستجو به دنبال مناسب‌ترين پادتن‌ها براي دارويي که قرار است ساخته شود تا ميانه ماه ژوئن ( تير )  ادامه خواهد داشت. پس از يافتن اين پادتن، پژوهشگران قصد دارند تأثير حاصل پژوهش‌هايشان را روي قلب و کليه بررسي کنند و زمينه برا براي آزمايش‌هاي باليني فراهم کنند. 

توماس شيرمان از شرکت بيوتکنيک "يوماب" که در اين پروژه سهيم است، از هدف و اميدواري اين تيم براي درمان نخستين بيماران مبتلا به کرونا در پاييز امسال سخن مي‌گويد.

بيورن توملر، وزير علوم ايالت نيدرزاکسن آلمان با قدرداني از تحقيقات اين تيم گفته است که از موفقيت به دست آمده اين مؤسسه تحقيقاتي در اين ايالت بسيار خوشحال است. تحقيقاتي که به گفته او نويد نتايج درماني بهتر در راه مبارزه با کويد ۱۹ مي‌دهند.دوپچه وله
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: