کد خبر: ۲۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۳ - 2014June 23
شفاآنلاین-رییس مرکز تحقیقات علوم اعصاب ایران از برگزاری چهارمین کارگاه بین المللی علوم اعصاب سازمان بین المللی تحقیقات مغز (IBRO) در مهر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین ،دکتر فرشته معتمدی افزود :این کارگاه با همکاری مرکز تحقیقات نوروبیولوژی ونوروفیزیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ،پژوهشکده علوم شناختی و دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد .

به گفته وی چهارمین کارگاه علوم اعصاب تهران از 25 مهرماه تا ششم آبان ماه با همکاری سازمان بین المللی علوم اعصاب (IBRO)به میزبانی مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار می شود

وی با اشاره به چگونگی انتخاب این کارگاه در ایران از سوی سازمان جهانی علوم اعصاب گفت: مرکز سازمان بین االمللی علوم اعصاب (IBRO) در پاریس مستقر است و دارای شاخه های مختلف آسیایی، اقیانوسیه ای، امریکای شمالی، امریکای جنوبی، اروپایی و افریقایی است.

معتمدی ادامه داد:مسئولین این سازمان پس از بازدید توانایی های تحقیقاتی مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مجوز برگزاری این کارگاه بین المللی را صادر کردند که این چهارمین کارگاه بین المللی علوم اعصاب است که در ایران برگزار می شود.

وی درباره هدف از برگزاری این کارگاه گفت:این کارگاه می تواند فرصتی را برای دانشجویان سال آخر و پسا دکتری در منطقه آسیا و اقیانوسیه بوجود آورد تا دانشجویان بتوانند با پیشرفت های نظری و تکنیکی جدید در زمینه های تحقیقات علوم اعصاب در محیط مناسب علمی برای تبادل اطلاعات، آشنا شده و بتوانند در کشور خود با راه اندازی تکنیک های آزمایشگاهی به توسعه این علوم کمک کنند.

معتمدی در پاسخ به محور های مورد بحث در این کارگاه 4 محور زیر را بر شمرد:تحقیقات درد و اعتیاد، علوم اعصاب شناختی و اختلالات شناختی، شکل پذیری سیناپسی و تشنج، بیماری های نورودژنراتیو و اشاره کرد: پروژه های آزمایشگاهی بر این 4 محور متمرکز خواهد بود که توسط اساتید بین المللی از آسیا ، اروپا ،آمریکای شمالی و ایران تدریس خواهد شد .

وی درباره هزینه های برگزاری این کارگاه گفت:با سرمایه گذاری از جانب IBRO و حامیان مالی داخلی، 25 دانشجو قادر خواهند بود در این کارگاه 12روزه شرکت کنندو هزینه بلیط، اسکان و غذا برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی از حامیان برگزاری این کارگاه ؛کمیته ناحیه ای آسیا و اقیانوسیه IBRO،مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دانشگاه تربیت مدرس، پژوهشکده فیزیک نظری و علوم شناختی ( IPM) ، انجمن علوم اعصاب ایران، انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران، ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی تقدیر کرد.

علاقه مندان به شرکت در این کارگاه می توانند تا 20 تیرماه برای ثبت نام اقدام کنند . بدیهی است ثبت نام از علاقمندان فقط به صورت آنلاین صورت می گیرد و علاقمندان به شرکت در این کارگاه می توانند به آدرس http://schools.ibro.info مراجعه کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: