کد خبر: ۲۵۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 08
با توجه به شرایط کنونی به پناهجویان به عنوان منبع انتشار ویروس تهمت زده و از دسترسی آنان به درمان پزشکی جلوگیری شده است
شفاآنلاین>سلامت> آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد روز جمعه خواستار جلوگیری از حملات به مسلمانان و رفتارهای نژادپرستانه به بهانه شیوع بیماری کووید – ۱۹ و پایان سخنان تنفرآمیز مربوط به ویروس کرونا شد.

به گزارش شفاآنلاین، گوترش امروز (جمعه) با بیان اینکه احساسات بیگانه ستیزانه در فضای مجازی و خیابان ها اوج گرفته است، افزود: به پناهجویان به عنوان منبع انتشار ویروس تهمت زده و از دسترسی آنان به درمان پزشکی جلوگیری شده است.

وی تصریح کرد: در حالی که سالمندان در میان آسیب پذیرترین اشخاص قرار دارند، رفتارهای تحقیرآمیزی حاکی از بی اهمیت بودن به آنان مشاهده می شود و روزنامه نگاران، کارشناسان پزشکی و درمانی، امدادگران و مدافعان حقوق بشر صرفا به خاطر انجام وظیفه، هدف (حمله) قرار می گیرند.

گوترش خواستار تلاش های همه جانبه برای پایان انتشار سخنان نفرت انگیز در جهان شد و از سران سیاسی خواست با همه مردم برای تمرکز موسسات آموزشی بر سوادآموزی و آموزش دیجیتال به ویژه در هنگامی که افراطیون در پی شکار مخاطبان گرفتار و بالقوه ناامید هستند، همبستگی نشان داده و همکاری کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد از همه رسانه ها به ویژه رسانه های اجتماعی خواستار حذف محتواهای نژادپرستانه، زن گریزانه و آسیب زا، از جامعه مدنی افزایش دسترسی به مردم آسیب پذیر شد و از شخصیت ها و مقام های مذهبی درخواست کرد که نمونه احترام دوجانبه باشند.

گوترش ۱۵ اردیبهشت ماه نیز در پیام ویدیویی به حاضران نشست مجازی سران و نخست وزیران کشورهای عضو گروه تماس جنبش عدم تعهد در باکو گفت: کشورهای در حال توسعه توان لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را در اختیار ندارند.  جوامع در حال حاضر تحت آزمایش شدید قرار دارند و شیوع بیماری کرونا همه مردم جهان را رنج می دهد، اقتصاد جهانی را مختل و باعث وحشت در زندگی مردم شده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد تصریح کرد: این تکانه نشان داد که اقتصادهای جوامع ما چقدر شکننده است و شیوع ویروس کرونا مشکلی جدی برای اهداف توسعه پایدار ایجاد کرده و نابرابری بین سیستم های اقتصادی کشورهای مختلف را نمایان کرد.

 وی با بیان این که مقیاس و پیآمدهای این بحران همکاری و فعالیت کشورها و برداشتن گامهای جسورانه و سنجیده را ایجاب میکند، افزود: باید کمکهای همه جانبه برای کشورهای در حال توسعه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از سوی دیگر کشورها ارایه شود. آسوشیتدپرس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: