کد خبر: ۲۵۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 08
استنشاق الیاف پنبه کوهی (آزبست) خطرناک است چرا که منجر به فیبروز ریوی و التهاب ریه(آزبستوز) در صورت مواجهه زیاد کارگران با آن شود
 شفاآنلاین>سلامت>جمعی از مبتلایان به کووید-۱۹ و بستگان فوتی‌های ناشی از این ویروس در فرانسه، سوءمدیریت دولت برای مقابله با بحران این بیماری همه گیر را محکوم کردند و خواستار جبران خسارت وارده شدند.

به گزارش شفاآنلاین، قربانیان و وابستگان جان باختگان ویروس کرونا از دولت می‌خواهند که صندوقی برای جبران خسارت به این منظور بر اساس مدلی که در خصوص قربانیان ناشی از استعمال پنبه کوهی تشکیل شد ایجاد کند.

آنها ۴۳ قربانی و بستگان درگذشتگان ناشی از ابتلا به کرونا هستند که اقدام قانونی علیه دولت انجام داده اند. آنها سوء مدیریت بحران توسط دولت را محکوم کردند.

مصرف پنبه کوهی از حدود سال ۱۹۸۰ میلادی در کشورهای صنعتی جهان به شدت کاهش پیدا کرده ‌است. این در حالی است که در بسیاری از کشورهای در حال توسعه مصرف آن در حال افزایش است. در سال ۱۹۹۶ نخست‌وزیر وقت فرانسه، فرمانی مبنی بر قدغن کردن استفاده از پنبه کوهی صادر کرد.

این فرمان شش ماده‌ای مقرر کرده بود که استفاده از پنبه کوهی در تمام محصولات تا سال ۲۰۰۱ محدود و سپس به‌طور کامل قطع تا از آلودگی زیست‌محیطی ناشی از این ماده جلوگیری شود.

براساس گزارش سنا در سال ۲۰۰۵ ، استفاده از پنبه نسوز در فاصله سال های ۱۹۶۵ تا ۱۹۹۵ باعث مرگ ۳۵هزار نفر در فرانسه شد که این رقم می تواند تا سال ۲۰۳۰ به یکصد هزار نفر برسد.

استنشاق الیاف پنبه کوهی (آزبست) خطرناک است چرا که منجر به فیبروز ریوی و التهاب ریه(آزبستوز) در صورت مواجهه زیاد کارگران با آن شود.

وزارت بهداشت فرانسه با اعلام فوت ۱۷۸ بیمار دیگر مبتلا به کووید ۱۹، اعلام کرده که با اضافه شدن این تعداد، مجموع قربانیان این بیماری به ۲۵ هزار و ۹۸۷ نفر رسیده است.

همچنین با ثبت ۶۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه، مجموع مبتلایان ۱۷۴ هزار و ۷۹۱ نفر را شامل می‌شود.ب.اف.ام فرانسه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: