کد خبر: ۲۵۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 06
کارشناسان ايتاليایی:
ايتاليايي‌ها در عين حال بايد در مورد انگيزه خروج شان از کشور توضيح دهند و دلايل قابل قبول در اين زمينه پذيرفته مي‌شود که ديدار با خانواده يکي از آنهاست
شفاآنلاین>سلامت>کارشناسان روز سه شنبه در باره احتمال آغاز موج دوم همه گيري ويروس کرونا همراه با بازگشايي تدريجي کسب و کارها و کاهش محدوديت‌هاي قرنطينه در اين کشور، هشدار دادند.

به گزارش شفاآنلاین، اين کارشناسان خواستار تشديد تلاش‌ها براي شناسايي جانباختگان و مبتلايان احتمالي تازه، بررسي و رصد نشانه‌ها و عوارض بيماري در آنها و ردگيري تماس‌هايشان با ديگران شده‌اند.

دکتر سيلويو بروسافرو رئيس موسسه ارشد بهداشت ايتاليا پس از بازگشت چهار ميليون و ۴۰۰ هزار ايتاليايي در روز دوشنبه به کار و کاهش محدوديت فعاليت‌هاي انفرادي براي نخستين بار در ۲ ماه گذشته، در کميته سناي ايتاليا حضور يافت و در باره همه گيري و گسترش مرحله بعدي ويروس کرونا توضيح داد.

به گفته بروسافرو؛ نکته اصلي و مهم در جلوگيري از گسترش دوباره اين ويروس، در قرنطينه سريع و زود هنگام افراد مظنون به ابتلا، افزايش تست‌ها و قرنطينه افرادي نهفته است که در تماس نزديک با آنها قرار داشته‌اند.

اين پزشک بلندپايه افزود: اين امر مستلزم سرمايه‌گذاري بسيار زياد منابع روي آموزش کارکنان پزشکي براي رصد موارد احتمالي تازه است.

 وي افزود، هرگونه برنامه گوشي هوشمند که بتواند به ردگيري تماس‌هاي افراد مشکوک به آلودگي، کمک کند، در عين مفيد بودن نمي‌تواند جانشين اقدامات مردم شود.

دکتر جيواني رتزا رئيس بخش بيماري هاي واگيردار اين موسسه نيز به روزنامه لارپابليکا گفت: هفته‌هاي آينده آزمايشي براي بررسي چگونگي واکنش منحني واگيري به تسهيل مقررات قرنطينه و از سرگيري فعاليت‌هاي توليدي خواهد بود.

رتزا افزود، هنوز از مرحله همه گيري اين بيماري خارج نشده‌ايم و درون آن قرار داريم. من نمي‌خواهم مردم تصور کنند که ديگر خطري وجود ندارد و به شرايط عادي بازگشته‌ايم.

ده‌ها هزار بيمار در استان لومباردي در شمال ايتاليا که به شدت به اين ويروس آلوده شده‌اند، نظام مراقبت‌هاي پزشکي و درماني اين کشور را فلج کرده‌اند.

بنابر پيش بيني دانشمندان، موج دوم همه گيري به ويژه جنوب ايتاليا را هدف قرار خواهد داد که در مرحله نخست، موارد ابتلاي زيادي نداشته است.

دولت ايتاليا کشوري اروپايي که ضربه سختي را از کرونا متحمل شده است، روز دوشنبه به بيش از چهار  ميليون شهروند اين کشور اجازه داد به محل کار خود بازگردند.

با کاهش ميزان ابتلا به کوويد – ۱۹ در ايتاليا و مرگ و مير ناشي از آن، اين کشور به چند کشور ديگر اروپايي در لغو قرنطينه و محدوديت‌ها پيوست. امکان توليد و ساخت و ساز در اين کشور فراهم شده و رفت و آمد خودروها در مرکز شهر رم از سرگرفته شده است.

در اين ميان، برگزاري مراسم تدفين و خاکسپاري در ايتاليا مهيا شده است، اما بايد تنها با حضور ۱۵ نفر برگزار شود.

دانشجويان و کارگراني که در جريان قرنطينه در شمال اين کشور گرفتار شده بودند، اکنون مي‌توانند به مناطق جنوبي بازگردند. برخي فرمانداران مناطق جنوبي گفته‌اند افرادي که از شمال کشور وارد اين مناطق مي‌شوند، بايد به مدت ۲ هفته قرنطينه شوند.

ايتاليايي‌ها در عين حال بايد در مورد انگيزه خروج شان از کشور توضيح دهند و دلايل قابل قبول در اين زمينه پذيرفته مي‌شود که ديدار با خانواده يکي از آنهاست.

شهروندان ايتاليايي همچون شهروندان ديگر کشورهاي اروپايي از جمله بلژيک، يونان و اسپانيا موظفند در اماکن عمومي از ماسک استفاده کنند.

بيش از ۲۱۱ هزار تن در ايتاليا به ويروس کرونا و بيماري کوويد – ۱۹ مبتلا شده اند که از اين تعداد نزديک به ۲۹ هزار تن درگذشته و حدود ۸۲ هزار نفر بهبود يافته و به زندگي بازگشته‌اند.آسوشيتد پرس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: