کد خبر: ۲۵۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 06
مکرون:
ما در ميان اروپايي‌ها خواهيم ماند و بسته به نحوه سير اپيدمي (کرونا) ما بايد کمي بيشتر آن را کاهش دهيم. ما اوايل ماه ژوئن (خرداد) خواهيم دانست
شفاآنلاین>اجتماعی>رييس جمهوري فرانسه روز سه شنبه گفت: بعيد است که مردم فرانسه بتوانند تابستان امسال سفرهاي عمده خارجي را انجام دهند و حتي ممکن است سفرهاي داخل اروپا نيز محدود شود. 

به گزارش شفاآنلاین، امانوئل مکرون در راستاي اقدامات مهار شيوع ويروس کرونا در بازديد از مدرسه‌اي در خارج از پاريس به خبرنگاران گفت: خيلي زود است که بگوييم آيا مي‌توانيم تعطيلات برگزار کنيم يا خير. آنچه من مي‌توانم بگويم اين است که ما حتي در تعطيلات تابستان نيز سفرهاي بين المللي بزرگي را محدود خواهيم کرد. 

مکرون افزود: ما در ميان اروپايي‌ها خواهيم ماند و بسته به نحوه سير اپيدمي (کرونا) ما بايد کمي بيشتر آن را کاهش دهيم. ما اوايل ماه ژوئن (خرداد) خواهيم دانست. 

در ادامه تلاش‌هاي دولت پاريس براي لغو محدوديت‌هاي تردد و قرنطينه، مجلس سناي فرانسه با طرح دولت موسوم به راهبرد ملي لغو قرنطينه به منظور از سرگيري فعاليت‌هاي تجاري و اقتصادي مخالفت کرد. 

اين طرح که از سوي ادوارد فيليپ نخست وزير فرانسه با هدف بازگشايي کسب و کارها و از سرگيري تدريجي فعاليت‌هاي اقتصادي به پارلمان اين کشور ارائه شده است، روز دوشنبه (۱۵ ارديبهشت) در مجلس سنا با ۸۹ راي موافق در برابر ۸۱ راي مخالف رد شد؛ ۱۷۴ نماينده سنا که اکثر آن‌ها از حزب جمهوري خواه بودند، به طرح دولت راي ممتنع دادند. 

اين طرح هفته گذشته با موافقت اکثريت نمايندگان مجلس ملي فرانسه مواجه شد. 

با مهار نسبي شيوع کرونا طرح لغو تدريجي قرنطينه دولت فرانسه از ۱۱ مي‌ (۲۲ ارديبهشت) ، ابهامات و نگراني‌هاي بسياري در اين کشور به خصوص در مورد بازگشايي مدارس برانگيخته است. 

طبق آمار اعلام شده تاکنون، از ابتداي شيوع کرونا در فرانسه، ۱۶۹هزار و ۴۶۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. از اين تعداد ۲۵ هزار و۲۰۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. ۵۱ هزار و ۳۷۱ نفر هم از بيماري همه گير کوويد-۱۹ بهبود يافته‌اند.رويترز 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: