کد خبر: ۲۵۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 06
تا کنون تعداد بسيار زياد و قابل توجهي از لوازم بهداشتي که آمريکا از چين خريداري کرده يا استان ها، شهرها و گروه هاي اجتماعي مختلف چين به آمريکا اهدا کرده اند، به اين کشور رسيده است
شفاآنلاین>سلامت>سفير چين در آمريکا با اشاره به صادرات و يا اهدا حدود چهار ميليارد و ۷۰۰ ميليون ماسک از چين به آمريکا گفت: هم اکنون در آمريکا به ازاء هر شهروند اين کشور حدود ۱۵ تا ۱۶ عدد ماسک چيني وجود دارد.

به گزارش شفاآنلاین، تسويي تيان کايي سفير چين در آمريکا تلويزيون مرکزي چين اظهار کرد: ما هميشه بر تقويت همکاري دو کشور چين و آمريکا براي مقابله با شيوع کرونا پايبند هستيم.

وي ادامه داد: تا کنون تعداد بسيار زياد و قابل توجهي از لوازم بهداشتي که آمريکا از چين خريداري کرده يا استان ها، شهرها و گروه هاي اجتماعي مختلف چين به آمريکا اهدا کرده اند، به اين کشور رسيده است.

سفير چين در آمريکا همچنين در واکنش به اين سئوال که «يک شهردار آمريکايي اعلام کرده بود فکر مي کرد در نوامبر سال ۲۰۱۹ به آنفلوانزا مبتلا شده اما در آزمايش اخير در بدن او پادتن ويروس کرونا پيدا شده است، آيا اين خبر در آمريکا انتشار و بازتاب يافته و آمريکايي ها به اين خبرها چگونه نگاه مي کنند؟» گفت: اگرچه در آمريکا روزانه تعداد زيادي انواع اخبار توليد مي شود که شامل اخبار جعلي هم مي شود اما در حال حاضر در خارج از چين، مورد ابتلا به کرونا که زودتر از شيوع اين بيماري در چين شناسايي شده، وجود دارد.

تيان کايي ادامه داد: به نظر من، درباره موارد مبتلا به کرونا يا همان کوئيد ۱۹ چند مفهوم بايد روشن شود نخست اين که محل اعلام نخستين مورد ابتلا به کرونا به معني محل به وجود آمدن ويروس نيست قبلا تعداد زيادي از افراد فکر مي کردند که نخستين مورد ابتلا به کرونا ويروس جديد در شهر ووهان شناسايي شده است اما در حال حاضر وضعيت تغيير کرده و مواردي از ابتلا به ويروس کرونا زودتر از ووهان تشخيص شده است.

سفير چين در ادامه آمريکا ادامه داد: معني اين پديده به بررسي و حل و فصل از سوي دانشمندان نياز دارد درباره منشاء کرونا جديد، محافل علمي به طور گسترده بر اين باورند که اين ويروس در طبيعت به وجود آمده و ساخت آزمايشگاه نيست.  

شيوع ويروس کرونا معروف به «کوويد ۱۹» براي نخستين بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چين گزارش شد ابتدا از اين بيماري به عنوان ذات الريه نام برده مي شد اما کميسيون ملي بهداشت چين بعد از انجام يک سري تحقيقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دي ماه ۹۸) به صورت رسمي شيوع اين ويروس را در چين اعلام کرد.

شمار مبتلايان به ويروس کرونا تا صبح امروز چهارشنبه در سراسر جهان به سه ميليون و ۷۲۷ هزار نفر رسيده است که ۲۵۸ هزار و ۳۰۰ تن آنها فوت شده و يک ميليون و ۲۴۲ هزار نفر هم بهبود يافته و بقيه همچنان با اين بيماري درگير هستند آمريکا با يک ميليون و ۲۳۷ هزار مبتلا در صدر مبتلايان است.سي سي تي وي
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: