کد خبر: ۲۵۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 06
نویسنده: نومورا یوکو
آمریکا با بیش از یک میلیون و 171 هزار نفر آلوده به ویروس کرونا ،‌ بیشترین مبتلایان را در جهان دارد
شفاآنلاین>اجتماعی>1- بر اساس گزارش دانشگاه جان هاپکینز ،‌ تا ساعت سه بعد از ظهر روز چهارم ماه مه به وقت شرق آمریکا شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به سه میلیون 559 هزار نفر و شمار جان باختگان به 250 هزار نفر رسیده است. 

 ایالت فلوریدا و دیگر ایالتهای آمریکا  از روز چهارم ماه مه فعالیتهای اقتصادی خود را از سر گرفته اند. از سوی دیگر در آمریکا قوانین مقابله با ویروس کرونا از جمله پوشش ماسک به شکل کامل رعایت نمی شود و به همین جهت خطر موج دوم شیوع ویروس کرونا در این کشور افزایش یافته است. 

2- آمریکا با بیش از یک میلیون و 171 هزار نفر آلوده به ویروس کرونا ،‌ بیشترین مبتلایان را در جهان دارد. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تقریبا برابر با یک سوم مبتلایان در سراسر جهان است. پس از آمریکا اسپانیا با بیش از 217 هزار نفر و ایتالیا با بیش از 211 هزار نفر بیشترین مبتلایان را در سطح جهان دارند. در آمریکا تحرکاتی برای مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است.

 شهردار نیویورک اعلام کرد ، بر ای مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا ،‌ تجهیزات پزشکی و ماسک را برای مصرف نود روز جمع آوری کرده است. وی همچنین خاطرنشان کرد ، هفت و نیم میلیون ماسک به صورت رایگان در میان شهروندان توزیع خواهد کرد.

3- فرماندار نیویورک که در حال آماده سازی شرایط برای از سرگیری فعالیت های اقتصادی است ، روز چهارم ماه مه اعلام کرد مسوولیت آغاز فعالیت های اقتصادی را به فرمانداران هر منطقه واگذار خواهیم کرد. وی در ادامه افزود ، در نظر داریم که فعالیتها را در چهار مرحله از سر بگیرم.

 در مرحله اول صنایع مرتبط با تولید و ساخت و ساز فعالیت خود را شروع خواهند کرد و در مرحله دوم بیمه ، املاک و مستغلات و خرده فروشی ها فعالیت خود را شروع خواهند کرد و در مرحله و سوم و چهارم هم دیگر کسب و کارها فعالیت خود را از سر خواهند گرفت. فرماندار نیویورک همچنین خاطرنشان کرد ، طبقه بندی از سر گیری فعالیت های صنایع  ، بر اساس میزان خطر شیوع ویروس کرونا و همچنین تاثیر اقتصادی صورت گرفته است. 

4- در حالی که از یک سو تحرکاتی برای از سر گیری فعالیت های اقتصادی در آمریکا دیده می شود ، ‌از سوی دیگر شیوع ویروس کرونا در این کشور بیش از حد انتظار گسترش یافته است. ترامپ ، رییس جمهور آمریکا ، ‌روز سوم ماه مه اعلام کرد:« ‌ممکن است شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا به صد هزار نفر برسد. »‌

 این در حالی است که رییس جمهور آمریکا در اواسط ماه آوریل پیش بینی کرد:« شمار جان باختگان به شکل قابل توجهی کمتر از صد هزار نفر خواهد بود و حتی ممکن است به پنجاه هزار نفر هم برسد. » گفتنی است تا روز چهارم ماه مه شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در آمریکا به بیش از 68 هزار نفر سیده است. ‌نیکی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: