کد خبر: ۲۵۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 05
رشد فزاينده ابتلا به کرونا و مرگ‌ومير ناشي از آن در آمريکا در حالي است که برخي ايالت‌ها پس از چندين هفته تعطيلي سراسري، قصد بازگشايي فعاليت‌هاي اقتصادي را دارند اما کارشناسان هشدار مي‌دهند که خطر موجي ديگر از شيوع کوويد۱۹ هنوز پابرجاست
شفاآنلاین>سلامت>کاخ سفيد در يک گزارش داخلي پيش‌بيني کرده است که ظرف يک ماه آينده آمار ابتلاي روزانه به کرونا در آمريکا به ۲۰۰ هزار نفر و مرگ‌ومير روزانه ناشي از آن به ۳ هزار نفر برسد.

به گزارش شفاآنلاین،روزنامه نيويورک‌تايمز دوشنبه‌شب در گزارشي فاش کرد که يک گزارش داخلي در کاخ سفيد پيش‌بيني کرده است که تا پايان ماه جاري ميلادي، آمار ابتلاي روزانه به کرونا در آمريکا ۸ برابر و مرگ‌ومير روزانه ناشي از اين ويروس ۲ برابر شود.

براساس اين گزارش، در حالي که دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا به شدت بر بازگشايي سريع اقتصاد کشور پس از تعطيلي‌هاي اخير پافشاري مي‌کند، اين گزارش که به دست نيويورک‌تايمز رسيده حاکي است که در چند هفته آينده روزانه ۲۰۰ هزار نفر در اين کشور به کرونا مبتلا شده و ۳ هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد.

اين در حالي است که آمريکا اکنون با ابتلاي روزانه به طور ۲۵ هزار نفر و مرگ‌ومير متوسط روزانه يکهزار و ۵۰۰ نفر، بالاترين آمار ابتلا و مرگ‌ومير در جهان را دارد. براساس آخرين آمارها تاکنون يک ميليون و ۲۰۰ هزار نفر در ايالات متحده به کرونا مبتلا شده و نزديک به ۷۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

به نوشته نيويورک‌تايمز، ترامپ روز گذشته اذعان داشت که شمار فوتي‌هاي ناشي از کرونا در آمريکا ممکن است به 100 هزار نفر برسد. اين در حالي است که وي پيشتر حداکثر 60 هزار کشته را محتمل دانسته بود. با اين وجود، اين پيش‌بيني نيز کمتر از آن چيزي است که گزارش داخلي افشا شده نشان مي‌دهد.

رشد فزاينده ابتلا به کرونا و مرگ‌ومير ناشي از آن در آمريکا در حالي است که برخي ايالت‌ها پس از چندين هفته تعطيلي سراسري، قصد بازگشايي فعاليت‌هاي اقتصادي را دارند اما کارشناسان هشدار مي‌دهند که خطر موجي ديگر از شيوع کوويد۱۹ هنوز پابرجاست.

اندرو کومور فرماندار ايالت نيويورک که تست گرفتن از شهروندان اين ايالت را به شدت گسترش داده و حتي داروخانه‌ها نيز مجاز به گرفتن آزمايش کرونا شده‌اند، هفته گذشته اعلام کرد که يک سوم از کساني که براي آزمايش مراجعه کرده‌اند، با نتيجه مثبت روبه‌رو شده‌اند.

به تازگي نشانه‌هايي از گسترش کرونا به مناطق روستايي آمريکا نيز مشاهده شده و ايالت‌هاي آرکانزاس، کانزاس، مينه‌سوتا، نبراسکا، نيومکزيکو، رودآيلند، تنسي و ويرجينيا رشد چشم‌گيري از گسترش اين ويروس را در مناطق روستايي گزارش کرده‌اند.

با وجود شيوع سريع و گسترده اين ويروس در آمريکا و شمار چشم‌گير مبتلايان، کارشناسان هشدار مي‌دهند که اين هنوز آغاز درگيري چندين‌ماهه اين کشور با کرونا است. نيويورک‌تايمز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: