کد خبر: ۲۵۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 04
رهبر حزب حاکم بي‌جي پي در یکی از ايالت‌های هند گفت که که مردم نبايد از مسلمانان سبزيجات خريداري کنند که اين مواضع با اعتراض و انتقاد بسياري از سياستمداران و جامعه مسلمانان هند روبه رو شد
شفاآنلاین>سلامت>شيوع ويروس کرونا تنش قومي- مذهبي در هند را تشديد کرده است به گونه اي که يوگي اديتيانات سروزير ايالت اوتار پرادش و از رهبران حزب حاکم بهارتيا جانتا پارتي روز يکشنبه سازمان اسلامي جماعت تبليغي"را به انتشار ويروس کرونا در اين کشور متهم کرد.

به گزارش شفاآنلاین، سروزير ايالت اوتار پرادش در خصوص نقش سازمان "جماعت تبليغي" در انتشار کرونا گفت: ابتلا به ويروس کرونا جرم نيست اما مخفي کردن آن بدون شک جرم است.  

وي افزود: نقش سازمان جماعت تبليغي در انتشار کرونا بايد به شدت محکوم شود. اعضاي اين گروه بيماري خود را مخفي کرده‌اند و اين يک جنايت است. جماعت تبليغي مسوليت انتشار کرونا در ايالت اوتار پرادش و ساير مناطق هند را بر عهده دارد. اگر آن‌ها ابتلاي خود به کرونا را مخفي نمي‌کردند ما مي‌توانستيم به صورت گسترده‌تري از شيوع آن جلوگيري کنيم.  

اين درحالي است که چندين عضو جماعت تبليغي که به کرونا مبتلا شده و پس از بستري در بيمارستان‌هاي هند، درمان شده‌اند، براي اهداي خون خود جهت درمان ساير بيماران مبتلا به کرونا اعلام آمادگي کرده‌اند. 
 
اظهارات تند سروزير ايالت اوتار پرادش در حالي منتشر مي‌شود که "سورش تيواري" يک رهبر حزب حاکم بي‌جي پي در ايالت اوتار پرادش نيز هفته گذشته اعلام کرد که مردم نبايد از مسلمانان سبزيجات خريداري کنند که اين مواضع با اعتراض و انتقاد بسياري از سياستمداران و جامعه مسلمانان هند روبه رو شد. 

 وي در دفاع از خود گفت: پس از انتشار اخبار مبني بر تلاش مسلمانان به انتشار ويروس کرونا در هند از طريق آلوده کردن مواد خوراکي و سبزيجات، من از مردم خواستم از افرادي که مشکوک به اين اقدامات هستند سبزيجات خريداري نکنند.  

همچنين ماه گذشته يک بيمارستان در ايالت اوتار پرادش اعلام کرد که تنها در صورتي که مسلمانان به ويروس کرونا مبتلا نباشند، حاضر به پذيرش و درمان آن‌ها خواهد شد. 
 
اين بيانيه بيمارستان انتقادات زيادي به دنبال داشته و باعث شکايت پليس از اين بيمارستان شده است.  

تبليغات زيادي در چند هفته گذشته، در هند براي متهم کردن مسلمانان به انتشار ويروس کرونا انجام شده است. اين اتهامات پس از برگزاري يک اجلاس اسلامي از سوي سازمان "جماعت تبليغي"در دهلي نو مطرح شدند.  

گروه اسلامي جماعت تبليغي در هفته اول ماه مارچ برنامه اي را در محله نظام الدين در دهلي نو برگزار کرد. در اين برنامه مذهبي دست کم هفت هزار و ۶۰۰ تن از مسلمانان هندوستان و يک هزار و ۳۰۰ فرد از کشورهاي مثل مالزي و اندونزي شرکت کردند. 

 اين برنامه در ميان تعطيلي‌هاي گسترده در هند به دليل شيوع ويروس کرونا برگزار شد و باعث شد که بسياري از گروه‌هاي ضد اسلامي در هند جامعه مسلمان اين کشور را مقصر اصلي در شيوع کرونا در اين کشور جلوه دهند. با انتشار اخبار در خصوص اين کنفرانس هشتگ‌هاي " کرونايي"،  "نادان‌هاي نظام الدين" و "کوويد ۷۸۶" در توييتر پديدار شد.  

 علاوه براين پيامک‌هاي اسلام هراسي در رسانه‌هاي اجتماعي هند منتشر شده‌اند که اين موضوع تنش قومي و مذهبي را در جامعه هند تشديد کرده است.ان دي تي وي
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: