کد خبر: ۲۵۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 04
پاپ:
پاپ بر اهميت تجميع توان علمي به نحوي شفاف و بيطرفانه براي کشف واکسن و روش هاي درماني تأکيد کرد تا دسترسي جهاني به فناوري هاي لازم تضمين شود و هر فرد مبتلا در هر گوشه اي از جهان از مراقبت هاي بهداشتي ضروري برخوردار شود
شفاآنلاین>سلامت>پاپ فرانسيس رهبر کاتوليک‌هاي جهان روز يکشنبه خواستار تلاش‌ مشترک جهاني براي توليد واکسن کرونا و مهيا کردن زمينه دسترسي به مداواي پزشکي بيماري کوويد- ۱۹ در سراسر جهان شد.

به گزارش شفاآنلاین، موعظه سنتي پاپ در روز يکشنبه را بدين شرح منتشر کرد که مي خواهم از همکاري هاي بين المللي با ابتکار عمل هاي متنوع براي نشان دادن واکنش کافي و مؤثر به بحراني که آن را تجربه مي‌کنيم، حمايت کنم.

پاپ بر اهميت تجميع توان علمي به نحوي شفاف و بيطرفانه براي کشف واکسن و روش هاي درماني تأکيد کرد تا دسترسي جهاني به فناوري هاي لازم تضمين شود و هر فرد مبتلا در هر گوشه اي از جهان از مراقبت هاي بهداشتي ضروري برخوردار شود.

رهبر کاتوليک هاي جهان همچنين از ابتکار عمل گروهي از رهبران و فرهيختگان فرهنگي و مذهبي موسوم به «کميته عالي اخوت بشر» براي برگزاري يک روز جهاني دعا عليه کوويد– ۱۹ در روز ۱۴ ماه مي (۲۵ ارديبهشت) حمايت کرد.

بر اساس اعلام سازمان جهاني بهداشت، ۸ واکسن در مرحله آزمايش باليني و ۹۴ واکسن در مرحله آزمايش پيش‌باليني هستند.

شيوع ويروس کرونا باعث شده تا ميان محققان و پژوهشگران در سراسر جهان تلاشي چشمگير براي ساخت واکسن ضد ويروس شکل گيرد؛ اگرچه تاکنون واکسن و درمان قطعي براي بيماري کوويد- ۱۹ کشف نشده و تنها راه در امان بودن از اين ويروس رعايت توصيه‌هاي بهداشتي است.

ويروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چين گزارش شد. ابتدا از اين بيماري به عنوان ذات الريه نام برده مي شد، اما کميسيون ملي بهداشت چين ۳۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۹ دي ۹۸) به صورت رسمي شيوع اين ويروس را در چين اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدير کل سازمان جهاني بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه ۹۸ در کنفرانسي خبري تاکيد کرد که اگرچه واژه «همه‌گير» به دليل حساسيتي که دارد نبايد بدون دقت مورد استفاده قرار گيرد، اما ارزيابي‌هاي اين سازمان ويروس کرونا راهمه‌گير جهاني شناسايي و اعلام مي‌کند.

تاکنون ۳ ميليون و ۵۰۶ هزار و ۷۷ نفر در سراسر جهان به کوويد– ۱۹ مبتلا شده اند. از اين ميان، ۲۴۵ هزار و ۱۹۳ نفر براثر ابتلا به اين بيمار فوت کرده و يک ميليون و ۱۲۹ هزار و ۷۱۳ نفر بهبود يافته و به زندگي بازگشته اند.وب سايت خبري واتيکان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: