کد خبر: ۲۵۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 03
دونا چریان ؛
پژوهشگران دریافته اند که ماندگاری کووید ۱۹ شاید حدود دو سال طول بکشد . آنها سه سناریو محتمل را مطرح کرده اند که یک نکته مشترک در آنها وجود دارد: این بیماری عالمگیر به این زودی نابود نخواهد شد
شفاآنلاین>سلامت>۱-به موجب بررسی های نشریه ساوث چاینا مورنینگ  ، نخستین مورد شناخته شده از ابتلا به کووید ۱۹ که حیات و کسب و کارها را در سراسر جهان به تعلیق درآورده ،یک خانم ۵۵ ساله بوده است که شاید در حدود روز ۱۷ نوامبرسال گذشته  به این ویروس آلوده شده باشد.

۲-اگرچه پیگیری منشا این بیماری شاید در شیوه موثر مبارزه با آن کارساز باشد، ولی پرسش مردم مبتلا به کووید ۱۹ آن است که این ماجرا تا چه اندازه طول خواهد کشید؟

۳-در گزارش تازه منتشره از سوی مرکز سیاست و تحقیق بیماریهای عفونی(CIDRAP),  دانشگاه مینه سوتا ، پژوهشگران از بیماری عالمگیر آنفلوانزا برای بررسی سناریوهای احتمالی در آینده استفاده کرده اند.

۴- در این گزارش به شباهت های میان کووید ۱۹ و آنفلوانزا  و چند مورد تفاوت اصلی اشاره شده است که یکی از آنها کوتاهتر بودن دوره نهفتگی ویروس آنفلوانزا در مقایسه با  کووید ۱۹ است

۵- همچنین ۲۵ درصد از مبتلایان به کووید ۱۹ فاقد نشانه ظاهری بوده اند ولی این نسبت در آنفلوانزا بسیار کمتر بوده است.

۶- این پژوهشگران دریافته اند که ماندگاری کووید ۱۹ شاید حدود دو سال طول بکشد . آنها سه سناریو محتمل را مطرح کرده اند که یک نکته مشترک در آنها وجود دارد: این بیماری عالمگیر به این زودی نابود نخواهد شد.

۶- در سناریو نخست، موج های کوچک تری از بیماری درخلال تابستان روی خواهد داد و نابود شدن تدریجی بیماری تا سال ۲۰۲۱ طول خواهد کشید. 

۷- در سناریو دوم بدترین حالت ممکن روی خواهد داد و کووید ۱۹ در فصل پائیز یا زمستان ۲۰۲۰ با قدرت بیشتری باز خواهد گشت و موج کوچکتر آن درسال ۲۰۲۱ خواهد بود که مشابه بیماری عالم گیر سال ۱۹۱۸-۱۹۱۹ است.

۸-درسناریو سوم موج نخست بیماری در فصل بهار به تدریج فروکش خواهد کرد ، ولی در هرسه احتمال انتظار می رود بیماری دو سال طول بکشد .

۹- کارشناسان معتقدند که اعمال دوره های مکرر فاصله گذاری اجتماعی تا سال ۲۰۲۲ لازم است تا مانع شلوغی بیمارستان ها شود 

۱۰-گروه شبیه سازی کامپیوتری هاروارد معتقداست کووید ۱۹ به بیماری فصلی تبدیل خواهد شد و در فصل های سرد سال شیوع بیشتری خواهد داشت.

۱۱-مارک وول هاوس ، متخصص بیماری های عفونی دانشگاه ادینبورگ ، می گوید این تنها یک مدل مبتنی بر داده های کنونی و برخی فرضیات است که هنوز تائید نشده است .
 اداره کل رسانه هاي خارجي
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: