کد خبر: ۲۵۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020April 28
احساس سرما، لرزش مکرر بر اثر احساس سرما، درد عضلانی، سردرد، گلودرد و از دست دادن حس چشایی یا بویایی از علائم احتمالی ابتلا به کووید-۱۹ است
شفاآنلاین>سلامت>احساس سرما، لرزش مکرر بر اثر احساس سرما، درد عضلانی، سردرد، گلودرد و از دست دادن حس چشایی یا بویایی از علائم احتمالی ابتلا به کووید-۱۹ اعلام شده است.

به گزارش شفاآنلاین، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا شش نشانه دیگر را به علائم حاکی از احتمال ابتلا به کووید-۱۹ اضافه کرد.

روزنامه نیویورک پست در گزارشی نوشت: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) شش نشانه احتمالی جدید را به علائم ابتلا به بیماری کرونا اضافه و اعلام کرد احساس سرما، لرزش مکرر بر اثر احساس سرما، درد عضلانی، سردرد، گلودرد و از دست دادن حس چشایی یا بویایی را نیز از علائم احتمالی ابتلا به کووید-۱۹ می‌داند.

این مرکز که پیشتر علائمی همچون تب، سرفه و تنگی نفس را از نشانه‌های ابتلا به این بیماری اعلام کرده بود، در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد افراد مبتلا به کووید - ۱۹ طیف وسیعی از نشانه‌ها را گزارش کرده اند که از علائم خفیف تا مراحل جدی‌تر این بیماری متفاوت است؛ نشانه‌ها ممکن است بین دو تا ۱۴ روز پس از آلودگی به این ویروس ظاهر شوند.

این مرکز مشکلات تنفسی، احساس درد مداوم یا فشار بر قفسه سینه، گیجی و کبودی لب‌ها یا صورت را از علائم هشدار دهنده‌ای اعلام کرد که نباید نسبت به آن‌ها بی توجه بود.

این مرکز همچنین به افرادی که چنین نشانه‌هایی در آن‌ها ظاهر می‌شود توصیه کرد به سرعت به پزشک مراجعه کنند.

بنابر تازه‌ترین اطلاعات دانشگاه جانز هاپکینز، ویروس کرونا بیش از ۹۶۵ هزار نفر را در آمریکا مبتلا کرده و شمار جانباختگان در این کشور از مرز ۵۴ هزار نفر فراتر رفته است. صدا و سیما
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: