کد خبر: ۲۵۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020April 28
تلاش برای ساخت واکسن در ژاپن نیز در حال شتاب گرفتن است از میان این پروژه ها می توان به همکاری شرکت دای ایچی سانکیو، غول داروسازی ژاپن و دانشگاه توکیو اشاره کرد
شفاآنلاین>سلامت>شیونوگی شرکت داروسازی ژاپنی اعلام کرده است قصد دارد برای ویروس جدید کرونا واکسن بسازد به این ترتیب این شرکت ژاپنی هم به جمع سازندگان واکسن کوئید ۱۹ پیوست.

به گزارش شفاآنلاین،از شبکه خبری ان. اچ. کی، این شرکت اظهار امیدوار کرده است برای ۱۰ میلیون نفر واکسن فراهم کند. قرار است آزمایش های بالینی با هماهنگی وزارت بهداشت ژاپن و دیگر نهادها تا آخر امسال شروع شود.

شرکت شیونوگی برای تولید آنچه که یک واکسن پروتئین نوترکیب خوانده می شود، با موسسه ملی بیماری های واگیردار همکاری خواهد کرد در چنین واکسن هایی با استفاده از مهندسی ژنتیک پروتئین های نوترکیبی ساخته می شود که به عنوان یک آنتی بادی (پادتن) در مقابل ویروس عمل خواهند کرد.

گفته می شود این فناوری نسبت به سایر روش ها زمان کمتری می برد و تولید انبوه آن نیز سریع تر است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید هم اکنون آزمایش های بالینی برای واکسن های کووید - ۱۹ در چین و ایالات متحده در حال انجام است.

تلاش برای ساخت واکسن در ژاپن نیز در حال شتاب گرفتن است از میان این پروژه ها می توان به همکاری شرکت دای ایچی سانکیو، غول داروسازی ژاپن و دانشگاه توکیو اشاره کرد.

همزمان گزارش شده است تعداد موارد تایید شده مبتلایان به کرونا در ژاپن با اضافه شدن ۱۷۲ نفر در کشور در روز دوشنبه به ۱۳ هزار و ۶۱۳ نفر رسید.

این تعداد شامل کسانی است که در قرنطینه فرودگاه ها ابتلای آنها تائید شده بود، و همچنین پرسنل وزارت بهداشت و کسانی که با هواپیماهای چارتر دولتی از چین به ژاپن بازگشته بودند این آمار همچنین خدمه کشتی تفریحی کوستا آتلانتیکا که در بندری در ناگاساکی در غرب ژاپن لنگر انداخته را نیز در بر می گیرد.

با اضافه کردن ۷۱۲ مورد ابتلا از کشتی تفریحی دیاموند پرنسس که در ماه فوریه در یوکوهوما قرنطینه شده بود مجموع مبتلایان به ۱۴ هزار ۳۲۵ مورد می رسد تلفات ژاپن به ۴۰۷ مورد افزایش یافته است که ۱۳ نفر آنها از کشتی تفریحی بودند.

مسئولان وزارت بهداشت می گویند تا روز دوشنبه وضعیت ۳۰۴ بیمار شامل ۴ بیمار از کشتی تفریحی وخیم بود. تعداد ۳ هزار و ۵۵۴ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ها مرخص شده اند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: