کد خبر: ۲۵۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020April 25
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه آمارهای ارائه شده از سوی برخی افراد در مورد کرونا بر اساس شنیده‌ها است، گفت: آمارهای اعلام شده رسمی بر اساس سیستم شبکه، خوداظهاری، غربالگری و مراجعات مردمی است و در ارائه آمار جزو شفاف‌ترین کشورهای دنیا هستیم.

شفاآنلاین>سلامت>محمد حسین قربانی در مورد برخی اعتراض‌ها نسبت به مغایرت آمارهای ستاد مقابله باکرونا با آمارهای رسمی و همچنین اظهارات اخیر جهانپور، سخنگوی کمیسیون بهداشت مبنی بر اینکه وزارت بهداشت تلاش دارد سیاست را از حوزه سلامت دور کند، گفت: در همه جای دنیا فضای خاصی در مورد کووید 19 حاکم است و بر اساس یک استراتژی مشخص و از مجاری و مبادی خاصی اطلاعات در مورد این بیماری به مردم ارائه می‌شود و ما هم مستثنی نیستیم.

به گزارش شفاآنلاین:نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمار رسمی روزانه توسط ستاد مقابله با کرونا اعلام می‌شود، افزود: آمارهای ارائه شده از سوی برخی افراد بدون مبنای کارشناسی بوده و بر اساس سلیقه‌های شخصی و شنیده‌ها است و ‌چیزی که در شرایط فعلی اهمیت دارد ارائه آمار بر اساس مستندات است بنابراین به آمارهای اعلام شده از مبادی غیررسمی نباید اعتماد کرد و برخی افراد نباید با ارائه این آمارها در شرایط فعلی به حاشیه‌ها دامن بزنند.

وی ادامه داد: با بیان اینکه در هیچ کشوری در خیابان‌ها از مردم تست کرونا گرفته نمی‌شود، گفت: چنین شرایطی هم برای ما فراهم و مهیا نیست و نمی‌توان از تمامی مردم در خیابان‌ها تست گرفت بنابراین ممکن است مبتلایان ناشناسی در جامعه داشته باشیم و تعداد مبتلایان بیشتر از آمارهای اعلام شده از مبادی رسمی باشد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس دهم با بیان اینکه آمارهای اعلام شده بر اساس سیستم شبکه، خوداظهاری، غربالگری و مراجعات مردمی است، افزود: معتقدیم در ارائه آمار و ارقام جزو شفاف‌ترین کشورهای دنیا هستیم و باید بر این اساس پیش برویم و اگر فردی نظری غیر از این دارد نظرات کارشناسی خود را اعلام کند نه اینکه بر اساس شنیده‌ها آمارهایی را ارائه کند که منجر به تشویش اذهان عمومی شود.

قربانی تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته مانند چین و آمریکا با هر فرد و مقامی که اخبار غیرموجه و غیرموثق اعلام می‌کند به صورت جدی برخورد می‌شود اما ما هنوز این فضا را ترسیم نکردیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: بهتر بود قانونی وضع و تصویب شود تا بر اساس آن هر فردی که آماری ارائه می‌کند پاسخگو باشد اما متاسفانه هیچ کس پاسخگوی اظهارات خود در فضای مجازی نیست و بسیاری از رسانه‌های بیگانه و دشمنان از چنین اظهاراتی سوء‌استفاده می‌کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: