کد خبر: ۲۵۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020April 22
در سال ۹۸ نیز تلاش سازمان بیمه سلامت بر این بود که در سقف بودجه هزینه کند و البته این کار بسیار دشوار بود، زیرا بودجه از ابتدا کسری داشت
شفاآنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد که از سال ۹۰ تا ۹۵ هزینه‌های این سازمان سالانه ۴۲ درصد افزایش داشته و در سال ۹۶ این میزان به ۵.۵ درصد رسیده و در سال ۹۷ نیز بین ۷ تا ۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش شفاآنلاین،روز چهارشنبه سازمان بیمه سلامت، طاهر موهبتی بیان کرد: این اتفاق به خاطر اجرای راهنماهای بالینی و مدیریت منابع انجام شد. در سال ۹۸ نیز تلاش سازمان بیمه سلامت بر این بود که در سقف بودجه هزینه کند و البته این کار بسیار دشوار بود، زیرا بودجه از ابتدا کسری داشت.

وی درباره راه اندازی پایگاه برخط بیمه شدگان کشور نیز اظهار کرد: پایگاه برخط بیمه شدگان که آرزوی بزرگ کشور بود با همت معاونت فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت شکل گرفت و اطلاعات بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیز در اختیار این پایگاه قرار گرفت، زیرا این پایگاه متعلق به همه کشور است.

 اگر این پایگاه کامل شود، اطلاعات هر فرد در این پایگاه منحصر به فرد ثبت می‌شود و با این حساب فرد نمی‌تواند بیش از یک دفترچه بیمه داشته باشد. یکی از مهم‌ترین پروژه های سال ۹۹ تکمیل پایگاه برخط بیمه شدگان کشور است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: سامانه تایید دارو امروز ۸۰ درصد داروی کشور را از لحاظ هزینه‌ای کنترل می‌کند. بخش عمده اقلام دارویی از طریق سامانه تی تک رصد می‌شود.

 از مجموع هشت میلیون استعلام، اجازه تحویل دارو به ۸۰۰ هزار مورد داده نشد. این موضوع باعث حذف قاچاق دارو می‌شود. به این ترتیب کسی که مثلا بیماری هموفیلی ندارد نمی‌تواند داروی هموفیلی را دریافت کند.

موهبتی اظهار کرد: تایید خدمت نیز به همت سازمان بیمه سلامت شروع شد. ۴۷۰ خدمت تصویربرداری در این سامانه ثبت شده و ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار بار مراجعه در این بخش کنترل شده است. 

زیرساخت‌های راهنماهای بالینی نیز فراهم شده که کار بزرگی محسوب می‌شود. این خیلی مهم است که شرط تخصص، شرط سن و راهنماهای بالینی در زمان تجویز نسخه الکترونیکی کنترل شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: