کد خبر: ۲۵۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020April 20
مدیریت بیماران مبتلا در منزل به وسیله تله نرسینگ اقدام خوبی بوده که به همت پرستاران این مرکز انجام شده و براساس مستندات ارائه شده، از مراجعه غیرضروری حدود 600 بیمار به اورژانس و بستری آن ها جلوگیری کرده است
شفاآنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی بیمارستان مسیح دانشوری، اجرای فرآیندهای پیگیری بیماران و مراقبت تلفنی در منزل را از ارزشمندترین اقدامات برشمرد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر مریم حضرتی، گفت:  اقداماتی نظیر پیگیری بیماران و خانواده آن ها پس از ترخیص از بیمارستان و پاسخگویی تلفنی به افراد مبتلا به ویروس کووید 19 جهت مدیریت بیماری در منزل ارزشمند است و نقش پرستاران در فرآیندهای ترخیص و پیگیری به منظور حصول اطمینان از بهبود کامل بیمار و جلوگیری از انتشار عفونت در اعضای خانواده  بسیار مهم است.

دکتر حضرتی ادامه داد: مدیریت بیماران مبتلا در منزل به وسیله تله نرسینگ اقدام خوبی بوده که به همت پرستاران این مرکز انجام شده و براساس مستندات ارائه شده، از مراجعه غیرضروری حدود 600 بیمار به اورژانس و بستری آن ها جلوگیری کرده است.

وی با اشاره به ضرورت اشتراک گذاری تجارب موفق مراکز مختلف به منظور بکارگیری این تجربیات در مدیریت چالش های موجود، راه اندازی کانال ارتباطی با سایر پرستاران بیمارستان های درگیر در کووید-19توسط بیمارستان مسیح دانشوری را اقدامی مهم در این راستا دانست.

بنابر اعلام وبدا، معاون پرستاری وزارت بهداشت در ادمه در جلسه ای با دکتر علی اکبر ولایتی رییس این بیمارستان و مدیران ارشد این بیمارستان از انسجام و روحیه همکاری حوزه مدیریت پرستاری تقدیر و تشکر  کرد.

دکتر حضرتی در بازدید از بخش بستری و بخش مراقبت ویژه بیماران مبتلا به کووید-19 ضمن قدردانی از تلاش های بی شائبه پرستاران در خط مقدم مدیریت این بیماری، به صحبت های پرسنل پرستاری گوش داد و صحبت های بیماران نیز حاکی از قدردانی عمیق آن ها نسبت به پرستاران بود.

همچنین معاون پرستاری وزارت بهداشت  در این بازدید در جریان چگونگی مدیریت چالش هایی نظیر تامین نیروی پرستاری مورد نیاز و تامین تجهیزات حفاظت فردی قرار گرفت.

گفتنی است در حال حاضر، 20 طرح پژوهشی در حوزه مدیریت کووید-19 توسط حوزه پرستاری این مرکز در حال انجام بوده و تعدادی مقاله نیز در دست انتشار است. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: