کد خبر: ۲۵۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 19
با توجه به اینکه باید تا مدت نامعلومی با این بیماری زندگی کنیم برنامه‌ریزی ما در ادامه بحران بازگشت به حالت عادی و ارائه خدمات درمانی به همه بیماران است
شفاآنلاین>سلامت>معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: با توجه به اینکه باید تا مدت نامعلومی با کرونا زندگی کنیم برنامه‌ریزی ما بازگشت به حالت عادی و ضرورت ایجاد وحدت رویه در این ایام مهم است.

به گزارش شفاآنلاین،سید مسعود علامه روز یکشنبه در نشست مسئولان کنترل عفونت بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران، هدف از برگزاری این جلسه را استفاده از خرد جمعی و تجربیات کارشناسی بیمارستان‌های تابعه در تدوین پروتکل‌های علمی قابل اجرا در ادامه مسیر بحران کرونا و بازگشت به حالت عادی خواند و افزود: از ابتدای بحران کرونا تاکنون با توجه به ناشناخته بودن بیماری کووید- ۱۹، سرعت بالای انتشار آن، نگرانی‌های جامعه و بحث‌های علمی و روانشناسی بر اساس استانداردهای سازمان بهداشت جهانی پروتکل‌های متعدد وزارتی، دانشگاهی و بیمارستانی با موضوعات مختلف در پاندمی کووید ۱۹ ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه باید تا مدت نامعلومی با این بیماری زندگی کنیم برنامه‌ریزی ما در ادامه بحران بازگشت به حالت عادی و ارائه خدمات درمانی به همه بیماران است.

علامه افزود: در این مسیر یکی از دغدغه‌های رؤسای بیمارستان‌ها ضرورت ایجاد وحدت رویه در مراکز تابعه است. بر این اساس اگر نه در همه جنبه‌ها ولی در بسیاری از موضوعات مشترک اعم از نحوه تریاژ، اورژانس، بستری، اعمال جراحی، ویزیت‌های درمانگاهی، رادیولوژی، شرایط اتاق عمل، ضدعفونی تجهیزات پزشکی و محیط‌های بیمارستانی، فاصله‌گذاری، استفاده از تجهیزات حفاظت فردی کارکنان و بیماران کرونا و غیر کرونا و مطالبی از این دست برای جلوگیری از تفسیرهای فردی باید با همفکری هم به اجماع علمی، منطقی و اجرایی در حوزه درمان دانشگاه برسیم.

سید علی دهقان معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه نباید بزرگ‌نمایی کنیم، افزود: فلسفه جا انداختن این نکته که همه بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها مبتلا به کرونا نیستند، بسیار مهم است.

وی افزود: تیم‌های کنترل عفونت در این مسیر زحمت زیادی کشیده‌اند. تلاش ویژه‌ای باید انجام دهیم و جلوی هزینه‌های اضافی را بگیریم.

آرش سیفی متخصص بیماریهای عفونی نیز در این نشست گفت: برای تدوین پروتکل‌ها باید شیوه ملایم‌تری پیش بگیریم و به اجرایی بودن آن در مدت طولانی تر بیاندیشیم.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: