کد خبر: ۲۵۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 19
گروهی از جراحان عمومی در توکیو به منظور کاهش برخی فشارها بر سیستم بهداشت و درمان این کشور با انجام تست‌های کرونا و نمونه‌گیری، به بیمارستان‌ها کمک می‌کنند
شفاآنلاین>سلامت>پزشکان ژاپنی هشدار دادند که سیستم درمانی این کشور ممکن است با افزایش موارد جدید ابتلا به کروناویروس دچار فروپاشی شود.

به گزارش شفاآنلاین، مقامات بهداشتی ژاپن می‌گویند: اتاق‌های اورژانس مراکز درمانی در این کشور به دلیل فشار بیش از حد ناشی از شیوع کروناویروس گاهی قادر به پذیرش و مداوای بیمارانی که با مشکلات جدی سلامتی مواجه‌اند، نیستند.

برای مثال اخیرا یک آمبولانس در ژاپن که حامل یک بیمار با علائم کروناویروس بود، مجبور شد به ۸۰ بیمارستان مختلف برود تا بیمار در نهایت در یکی از آن‌ها پذیرش شود.

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در ژاپن که در ابتدا به نظر می‌رسید شیوع بیماری را در کنترل دارد، اکنون از ۱۰ هزار نفر فراتر رفته است. شمار قربانیان کووید-۱۹ نیز در این کشور به بیش از ۲۰۰ نفر رسیده است.

توکیو، پایتخت ژاپن اکنون بدترین وضعیت شیوع را در این کشور دارد.

مقامات این کشور می‌گویند گروهی از جراحان عمومی در توکیو به منظور کاهش برخی فشارها بر سیستم بهداشت و درمان این کشور با انجام تست‌های کرونا و نمونه‌گیری، به بیمارستان‌ها کمک می‌کنند.

مقامات تاکید کرده‌اند که همه باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از فروپاشی سیستم درمانی کشور به کار گیرند.

کارشناسان ژاپنی طی هشداری جدی اعلام کرده‌اند که شیوع کروناویروس باعث کاهش توانایی بیمارستان‌های ژاپن در معالجه سایر موارد اضطراری و جدی پزشکی شده است.

بیمارستان‌ها از پذیرش بیماران جدید سر باز می‌زنند و این در حالی است که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در ژاپن در مقایسه با بسیاری از دیگر کشورها کمتر بوده است.

پزشکان این کشور از کمبود تجهیزات حفاظتی شکایت دارند و این نشان می‌دهد ژاپن آمادگی خوبی برای مقابله با این ویروس را نداشته است. این درحالی است که دومین کشور خارج از چین بود که موارد ابتلا به این بیماری را در ماه ژانویه ثبت کرد.

در عین حال شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن با انتقادات بسیاری مواجه شده است، چرا که به دلیل ترس از آسیب‌های اقتصادی محدودیت‌های مقابله‌ای و قرنطینه را با تاخیر انجام داد.

در حالی که فرماندار توکیو و بسیاری از مقامات محلی دیگر اصرار بر اقدامات سختگیرانه‌تری داشتند، شینزو آبه تازه در روز پنج‌شنبه اعلام وضعیت اضطراری برای کل کشور کرد.

بنا بر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، دولت همچنین در تلاش است تا با معرفی خدمات سواره تست کرونا، سرعت تست‌ها را افزایش دهد. در هفته‌های اخیر ژاپن نسبت به سایر کشورها آزمایشات کمتری انجام داده است و کارشناسان معتقدند که این امر پیگیری شیوع این بیماری را دشوارتر کرده است.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: