کد خبر: ۲۵۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۶ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 18
قندهای تصفیه شده برای سلامتی مناسب نیستند. آن ها می توانند میزان پیشرفت سرطان را افزایش دهند
شفاآنلاین>سلامت>در عصر جدید با توجه به سرعت انجام کارها، بسیاری افراد زمان لازم برای تهیه غذا را ندارند. بنابراین یا به رستوران ها مراجعه کرده و یا از غذاهای فست فودی و بسته بندی شده استفاده می کنند.

به گزارش شفاآنلاین، اما بر اساس تحقیقات بسیاری ازاین غذاها با مواد سمی غنی شده که می تواند مشکلات جدی برای سلامتی به همراه داشته باشند. یکی از مهمترین این مشکلات سرطان است. در زیر به 6 مورد از این غذا ها اشاره شده است.

1. آرد سفید بسیار فرآوری شده

غلات تصفیه شده برای سلامتی بسیار مضر هستند. فرآیند پالایش در آن ها باعث از بین رفتن مواد مغذی موجود در دانه ها می شود. برای تهیه آرد فرآوری شده از آسیاب های مدرن استفاده می شود که در فرآیند سفید کنندگی از کلر استفاده می کنند. کلر گازی تحریک کننده و بسیار مضراست. 

در صورت استنشاق و مصرف در مقادیر زیاد می تواند باعث مرگ در انسان شود. همچنین آرد فرآوری شده دارای میزان گلیسمی بسیار بالایی است که قند خون و انسولین را به سرعت افزایش می دهد.

2. شکرهای تصفیه شده

قندهای تصفیه شده برای سلامتی مناسب نیستند. آن ها می توانند میزان پیشرفت سرطان را افزایش دهند. در سال 1931، اتو واربورگ، برنده جایزه نوبل پزشکی، برای اولین بار فهمید که تومورها و سرطان ها از قندها برای تغذیه  و تکثیر خود استفاده می کنند.

3.  شیرین کننده های مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی به افرادی که به دنبال کاهش مصرف قند هستند، توصیه می شود. مانند بیماران دیابتی و افرادی که سعی در کاهش وزن دارند. اما تحقیقات نشان می دهند آن ها بسیار خطرناک تر از قند طبیعی هستند. 

به این دلیل که چنین شیرین کننده ها با استفاده از مواد شیمیایی کاملی، از جمله آسپارتام ساخته می شوند. این ماده شیمیایی به یک سم کشنده بنام DKP در بدن تبدیل شده که می تواند باعث سرطان، به ویژه تومور مغزی شود.

5. غذاهای رژیمی

اگر می خواهید وزن کم کنید، باید این کار را با خوردن غذاهای تازه، طبیعی و سالم و همچنین ورزش انجام دهید. غذاهای رژیمی که در سوپر مارکت ها عرضه می شوند، نه تنها تاثیری در کاهش وزن ندارند، بلکه به شما نیز آسیب می رسانند.

 به این دلیل که غذاهای از قبل بسته بندی شده مانند گوشت فرآوری شده، سودا و غیره با آسپارتام غنی شوند. این ماده عوارض سلامتی بسیاری مانند نقص هنگام تولد، مشکلات قلبی و سرطان را به همراه دارد.

6. میوه ها و سبزیجات غیر ارگانیک

میوه ها و سبزیجات غیر ارگانیک در شرایطی تولید می شوند که با کمترین نقص در کمترین زمان ممکن رشد کنند. برای اطمینان از این امر، تولیدکنندگان از کل مواد شیمیایی، سموم دفع آفات و قاتلین علف های هرز مانند تیودیکارب، ارگانوفسفات ها و آترازین استفاده می کنند. 

آترازین باعث صدمات شدید به انسان می شود. یک مطالعه نشان داد، زنان بارداری که آب آلوده به آن می نوشند، نوزادانی با وزن کم به دنیا می آورند.سلام نو 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: