کد خبر: ۲۵۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 16
واکسن آنفلوآنزا و ذات‌الریه نمی‌تواند از ابتلا به بیماری ویروس کرونا جدید پیشگیری کند
شفاآنلاین>سلامت>محبوبه گلستانی مدیر دفتر نظام ارجاع و پزشک خانواده سازمان نظام پزشکی کشور، درباره تاثیر واکسن آنفلوآنزا در درمان و پیشگیری از کرونا توضیح می دهد.

به گزارش شفاآنلاین، ویروس کرونا یکی از انواع ویروس‌ها به شمار می‌رود که به سیستم تنفسی حمله کرده و موجب تنگی نفس همراه با تب می‌شود بنابراین می توان این ویروس را از خانواده ویروس‌های بیماری‌زای فصلی دانست که علایمی شبیه آنفلوآنزا دارد این تشابه‌ها باعث شده است که برخی‌ها واکسن آنفلوآنزا را برای درمان این بیماری تجویز کنند که مشخص شد این واکسن هیچ تاثیری در مصون‌سازی افراد در برابر کرونا ندارد.

تلاش برای پایان‌ دادن به بحرانی که سراسر جهان را درگیر کرده است همچنان ادامه دارد و از زمان شیوع بیماری کرونا در چین، تحقیقات فراوانی در بسیاری از کشورها برای مهار و درمان این بیماری انجام شده است به طوری که میان محققان و پژوهشگران در سراسر جهان رقابتی چشمگیر برای ساخت واکسن ضد ویروس کرونا شکل گرفته است .

اما تا کنون، دارو یا واکسنی برای پیشگیری یا حتی درمان این بیماری توصیه و کشف نشده است و در حال حاضر تا کشف واکسن این بیماری مردم باید با رعایت توصیه‌های پزشکی از ابتلا به این ویروس در امان بمانند و افرادی که به این ویروس مبتلا شده‌اند باید از مراقبت‌های مناسب برخوردار شوند تا به بهبودی دست یابند و به شایعات در خصوص تجویز دارو برای این بیماری توجهی نکنند.

شایعه: تاثیر واکسن آنفلوآنزا برای درمان و پیشگیری از بیماری کرونا

پاسخ به شایعه: محبوبه گلستانی مدیر دفتر نظام ارجاع و پزشک خانواده سازمان نظام پزشکی کشور با بیان این مطلب که ویروس کرونا یک ویروس جدید و رفتار آن غیرقابل پیش بینی است، تصریح کرد: واکسن آنفلوآنزا هیچ تاثیری در مصون‌سازی افراد در برابر کرونا ندارد. 

همچنین بنابر گفته محققان سازمان‌های مختلف درمانی در جهان، از جمله سازمان جهانی بهداشت، واکسن آنفلوآنزا و ذات‌الریه نمی‌تواند از ابتلا به بیماری ویروس کرونا جدید پیشگیری کند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: