کد خبر: ۲۵۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 13
قطعاً نمی‌توان از آمریکا انتظار داشت که در صورت دست یافتن به داروی بیماری کرونا یا واکسن این بیماری، دارو را به آسانی در اختیار دیگر کشور‌ها قرار دهد، چرا که بر اساس شواهد و قرائن موجود، ویروس کرونا ساخته آزمایشگاه‌های جنگ بیولوژیکی آمریکا است
شفاآنلاین>سلامت>ویروس کرونا بسیاری از کشور‌ها را وادار کرده تا در زمینه ساخت دارو برای درمان این بیماری فعالیت کنند.

به گزارش شفاآنلاین،تلاش برای ساخت دارو و واکسن بیماری کرونا، تلاشی به جا و قابل تقدیر است که باید هر چه سریع‌تر برای این منظور به نتیجه رسید.

اما این که کدام یک از کشور‌های دنیا در ساخت داروی درمان و واکسن بیماری ویروس کرونا پیش قدم شده و نخستین کشوری خواهد بود که آن را به دست خواهد آورد، هنوز کشوری نتوانسته به آن دست یابد.

هر کشوری که بتواند در زمینه تولید داروی بیماری ویروس کرونا به نتیجه برسد در رقابتی که در این زمینه شکل گرفته، یک پیروزی علمی به دست خواهد آورد.

دستیابی به دانش مقابله با چنین ویروسی باعث می‌شود تا سطح علمی کاشف دارو و واکسن بیماری ویروس کرونا بالا برود و این یک اتفاق بسیار مهم برای کشوری خواهد بود که در این زمینه موفق بوده است.

اما نکته مهم در این مقوله اینجا است که اگر کشور‌های غربی در این زمینه موفق شوند چگونه رفتار خواهند کرد؟

آیا کشور غربی که به تولید دارو یا واکسن بیماری کرونا دست یافته این موفقیت را در اختیار دیگر کشور‌های دنیا قرار خواهد داد؟

آیا داروی بیماری کرونا ابزاری در دست کشور‌های غربی برای تحت فشار قرار دادن دیگر کشور‌ها خواهد شد؟

آیا کشور تولید کننده داروی بیماری کرونا یک منبع درآمد اقتصادی برای آن کشور غربی خواهد گشت؟

همه پرسش‌های بالا می‌تواند گزینه‌هایی باشد که می‌توان تصور داشت که کشور تولید کننده داروی کرونا از خود نشان خواهد داد.

قطعاً نمی‌توان از آمریکا انتظار داشت که در صورت دست یافتن به داروی بیماری کرونا یا واکسن این بیماری، دارو را به آسانی در اختیار دیگر کشور‌ها قرار دهد، چرا که بر اساس شواهد و قرائن موجود، ویروس کرونا ساخته آزمایشگاه‌های جنگ بیولوژیکی آمریکا است.

اینکه، این کشور دارای واکسن این بیماری یا دارویی برای درمان آن است، اطلاعی در دست نیست، هر چند برخی تصور می‌کنند که اگر رژیم آمریکا داروی بیماری کرونا را در دست داشت برای مردم خود به کار می‌گرفت، اما در این مقوله نیز باید گفت، برای نظام سلطه حتی جان شهروندان خود اهمیتی ندارد و نوع برخورد مسئولان آمریکایی با این بیماری در کشور نشان دهنده بی اهمیتی آنها نسبت به جان مردم خود است.

اما دیگر کشور‌های دنیا نیز باید علاوه بر مقابله با گسترش ویروس «کرونا»، در زمینه تحقیقات علمی و پزشکی برای ساخت دارو برای درمان قطعی ویروس کرونا یا تولید واکسن سرمایه گذاری کنند.

در این مقوله جمهوری اسلامی ایران نیز باید پیش قدم باشد، ایران دارای قابلیت‌های زیادی در زمینه پزشکی است که باعث شده تا با وجود همه محدودیت‌هایی که علیه کشورمان اعمال شده، در زمینه پزشکی پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد.

مراکز تحقیقاتی پزشکی، مراکز دانش بنیان، حتی طب سنتی در این زمینه می‌توانند در کنار هم بر روی پروژه ساخت دارو و واکسن بیماری کرونا فعالیت کنند و برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب در کمترین زمان ممکن دستاوردی را رقم بزنند که جهان را شگفت زده کند.

جمهوری اسلامی ایران با وجود پیشینه پزشکی بسیار قوی که تا چندی پیش و حتی اکنون نیز به واسطه پزشکانی چون ابو علی سینا، کتاب‌های پزشکی این دانشمندان ایرانی در دانشگاه‌های پزشکی دنیا تدریس شده و می‌شود، می‌تواند در زمینه ساخت دارو و واکسن بیماری کرونا پیش قدم باشد.

به دست آوردن دانش‌های نوین که در کیفیت زندگی بشر تأثیر مستقیم می‌گذارد و خارج کردن انحصار علم از دست نظامات سلطه، می‌تواند چالشی برای رژیم‌هایی باشد که در صدد نابودی و تضعیف دیگر کشور‌های دنیا هستند.

حضرت علی (ع) فرموده‌اند؛ العِلمُ سُلطانٌ مَن وَجدَهُ صالَ بِهِ وَ مَن لَم یَجِدهُ صیلَ عَلَیه. «دانش، سلطنت و قدرت است، هر که آن را بیابد با آن یورش برد و پیروز شود و هر که آن را نیابد بر او یورش برند و مغلوب گردد.»

البته دانشی که مورد اشاره حضرت امیر است، دانشی سازنده و سودمند است نه دانشی که باعث زیان باشد.


ایشان در حدیث دیگری فرموده‌اند؛«پست‌ترین دانش آن است که تنها بر سر زبان است و والاترین دانش آن است که در اعضاى بدن انسان آشکار گردد.»

کشور‌ها و رژیم‌هایی مانند آمریکا در دنیا وجود دارند که دانش را برای خود می‌خواهند و از آن برای سلطه بیشتر بر دیگر جوامع بهره می‌برند.

کشورهایی چون آمریکا دانش و علم را به انحراف کشانده و علاوه بر سوء استفاده از آن سعی دارند تا آن را انحصاری کنند.

یکی از دلایل دشمنی‌های آمریکا علیه کشوری، چون جمهوری اسلامی ایران به خاطر فعالیت‌های علمی و دستیابی ایران به دانش روز دنیا است.

اکنون در شرایطی که دنیا درگیر ویروس کرونا است، ساخت دارویی برای درمان ویروس کرونا از سوی ایران و در اختیار قرار دادن این دارو به دیگر کشور‌های دنیا، یک پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی خواهد بود و شکستی سنگین برای دشمنان کشورمان به ویژه آمریکا.بهداشت نیوز 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: