کد خبر: ۲۵۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 06
بر اساس تفاهم‌نامه و در راستای حمایت از تولید داخل این شرکت دانش‌بنیان ۱۰ میلیون ماسک سه لایه جراحی و ۲ میلیون ماسک N۹۵ را تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری تحویل هیات امنا می‌دهد
شفاآنلاین>سلامت>رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت از انعقاد تفاهم نامه خرید ۱۰ میلیون ماسک سه لایه جراحی و ۲ میلیون ماسک N۹۵ با شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،روز دوشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  مهدی یوسفی افزود: برای تامین ملزومات مصرفی مورد نیازکادر درمانی جهت مقابله با کووید ۱۹ در بیمارستان‌های علوم پزشکی کشور تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت تولید کننده داخلی بهیار صنعت سپاهان  منعقد کرده‌ایم.

 وی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه و در راستای حمایت از تولید داخل این شرکت دانش‌بنیان ۱۰ میلیون ماسک سه لایه جراحی و ۲ میلیون ماسک N۹۵ را تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری تحویل هیات امنا می‌دهد.

شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان پیش از این در خصوص دستگاه‌های شتاب دهنده، تخت جراحی، تخت بستری، چراغ سیالتیک و برانکارد نیز با هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران همکاری داشته است.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت روز گذشته در نشست خبری ویدیو کنفرانس در پاسخ به سوال درباره مباحث مطرح شده از طرف سازمان جهانی بهداشت برای استفاده عموم از ماسک و تامین ماسک در داخل کشور گفته بود: میزان واردات ماسک که در دو هفته گذشته انجام شده به میزانی است که فاصله مصرف ماسک توسط مراکز درمانی و مصرف عموم پر شود.

 تا آخر فروردین اگر تولید ما به انبوه برسد، واردات ماسک برای این دو هفته کافی است. وزارت صمت نیز اعلام خواهد کرد که چه زمانی این توزیع انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: هیات امنای صرفه جویی ارزی متولی تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌هاست. روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار ماسک در کشور تولید می‌شد و بعد از شیوع کرونا این میزان تا چندین برابر افزایش یافت. با برنامه ریزی انجام شده این میزان به ۳ تا ۴ میلیون تولید ماسک در روز می‌رسد.

 اعلام مراجع رسمی برای انتقال بیماری توسط سازمان‌های رسمی کشور انجام می‌شود. این‌که انتقال بیماری به چه شکل است یک سمت موضوع است که به مرجعیت وزارت بهداشت بر می‌گردد. پیش بینی ما این است که با توجه به افزایش تولید داخل، می‌توانیم پاسخگوی نیاز مردم برای استفاده از ماسک باشیم. 

البته وزارت صنعت و معدن و وزارت بهداشت به میزان فراوانی از این ماسک‌ها را وارد کرده‌اند و قسمتی هم در حال وارد شدن است. حتی اگر ملاک بر این باشد که استفاده از ماسک برای عموم مردم ضروری است، با میزان تولیدی که در داخل کشور ایجاد می‌شود و دستگاه‌ها در حال نصب است، نیازهای مردم برطرف خواهد شد.

یوسفی افزود: یکی از شرکت‌ها حتی دستگاه تولید ماسک را خودش تولید کرده و ۳۰۰ هزار به ظرفیت تولید ماسک افزایش می‌یابد و تعهد داده‌اند در هفته‌های آتی این میزان به یک میلیون می‌رسد.

تاکنون ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳ هزار و ۶۰۳ نفر فوت کرده و ۲۲ هزار و ۱۱ نفر بهبود یافته‌اند. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: