کد خبر: ۲۵۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 06
تبعات هرگونه تصمیم گیری نادرست در شرایط فعلی جبران ناپذیر بوده و افکار عمومی در وضعیت کنونی انتظار دغدغه مندی نمایندگان را در رابطه با سلامت موکلین خود دارند
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به اظهارنظر رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعلام وضعیت سفید در استان‌های جنوبی کشور واکنش نشان داد.

به گزارش شفاآنلاین، محمد آشوری تازیانی گفت: جناب آقای رئیس‌جمهور؛ بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و اعلام وضعیت سفید و برقراری روال عادی در استانهای جنوبی تا زمان ایجاد تعادل و پایداری شرایط و رفع زنجیره شیوع کرونا در کشور، امنیت سلامت مردم را به مخاطره خواهد انداخت.

نماینده مردم بندرعباس عنوان کرد: در حالی که هرمزگان و مناطق جنوبی کشور از مهاجرپذیرترین استان های کشور بوده و از ابتدای شیوع کرونا در کشور با این بیماری دست و پنجه نرم کرده است و تاکنون هم درگذشت تعدادی از مبتلایان به این بیماری در استان‌مان موجب تاثر و تالم شد، بازگشت به وضعیت سفید نه تنها به مصلحت نیست بلکه بر اساس قاعده ظروف مرتبطه و سیاست قرنطینه یکپارچه کشور، امنیت سلامت مردم را با خطر جدی مواجه می کند.

آشوری بیان کرد: مردم عزیز هرمزگان که از ابتدای بروز این بیماری با اقدامات پیشگیرانه و رعایت قرنطینه خانگی و مسائل بهداشتی تا حد زیادی توانسته اند از سرایت اجتماعی فراگیر و سیر صعودی شیوع کرونا جلوگیری کنند، با توجه به استمرار شرایط انتقال ویروس در بستر جامعه و پایداری وضعیت همه گیری این بیماری، نگران گسیل کردن فرزندان خود به مدارس و دانشگاه‌ها هستند و این در حالی است که بسیاری از مساجد، اماکن و بقاع متبرکه هم بمنظور قطع زنجیره انتقال انسانی بیماری به حالت تعطیل درآمده اند.

وی یادآور شد: تبعات هرگونه تصمیم گیری نادرست در شرایط فعلی جبران ناپذیر بوده و افکار عمومی در وضعیت کنونی انتظار دغدغه مندی نمایندگان را در رابطه با سلامت موکلین خود دارند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ضمن توجه دادن مسئولان محترم به "اهمیت عواقب غیر قابل اجتناب تصمیم گیری های غیر منطقی و مغایر خواسته های اجتماعی"، انتظار می رود این مطالبه به حق عمومی را مورد توجه خاص و اتخاذ تدبیر مناسب قرار دهند تا به یاری خدا از این گذرگاه تاریخی سخت به سلامت عبور کنیم.ایلنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: