کد خبر: ۲۵۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۸ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 04
اگر پا یا دست تان ورم کرده، ایده خوبی است که آن ها را بالا بگیرید. به این ترتیب، آب از درون آن ها جابه جا می شود
شفاآنلاین>سلامت>اکثر مردم به دلیل احتباس بیش از حد آب در بدن خود از تورم در مچ پا، دست ها و سایر اعضای بدن رنج می برند. خانم ها نه تنها در دوران بارداری بلکه در طول زندگی خود بیشترمستعد ابتلا به این نوع ورم ها هستند. بنابراین، اگر از این مسئله رنج می برید، این  6 راهکار برای شما سودمند خواهد بود.


به گزارش شفاآنلاین،همه این نکات کاملا بی خطر هستند. ممکن است به یکی از این روش ها بهتر واکنش نشان دهید، پس بهتراست آن ها را امتحان کرده و بهترین راهکار را انتخاب کنید.

1. آب زیاد بنوشید

خلاص شدن از شر مایعات اضافی با نوشیدن آب، ممکن است کمی عجیب به نظر برسد. اما نوشیدن آب بسیارموثر است. اگر به خوبی هیدراته شوید بدن بهتر قادر به خلاص شدن از شر آب و مایعات اضافی است.

2. اندام های متورم را در آب نمک خیس کنید

یک سطل یا کاسه بزرگ برداشته و آن را با آب ولرم و مقدار قابل توجهی نمک پر کنید. می توانید از نمک Epsom استفاده کنید، این یک نوع نمک درشت است که در بیشتر داروخانه ها موجود است. پای متورم یا سایر قسمت های بدن را در سطل آب و نمک قرار دهید و بگذارید، حداقل نیم ساعت خیس شوند. نمک آب را از بدن شما بیرون می آورد.

3. سرکه سیب را روی بدن مالش دهید

یک بطری کوچک سرکه سیب تهیه کنید و قبل ازرفتن به حمام، با آن اندام های متورم را مالش دهید. بگذارید کمی خیس شود و بعد آن را درزیر دوش بشویید. مانند نمک، سرکه سیب آب بدن را بیرون می کشد. این یک روش عالی است.

4. پاها را به سمت بالا قرار دهید

اگر پا یا دست تان ورم کرده، ایده خوبی است که آن ها را بالا بگیرید. به این ترتیب، آب از درون آن ها جابه جا می شود. می توانید پاهای خود را روی بالش یا یک میز بگذارید و هنگام خواب انتهای تشک خود را کمی بلند کنید.

5. قرص های منیزیم مصرف کنید

منیزیم می تواند احتباس آب را کاهش دهد، در واقع این یک راه حل عالی در مقابله با تورم اندام هاست. قرص منیزیم را می توانید از هر داروخانه خریداری کنید. قرص های منیزیم باید یک یا دو بار در روز مصرف شود. غذاهای سر شار از منیزیم عبارتند از گندم، لوبیا، آجیل، تخم مرغ، ماست، شیر بدون چربی، سبزیجات دارای برگ سبز، ماهی، گوشت بدون چربی و مرغ.

6. ورزش

این یکی از مهمترین کارهایی است که برای  صورت سالم بودن و سالم ماندن باید انجام دهید. ورزش کنید. حرکت بدن و عرق کردن راه سریع خلاص شدن از آب را تضمین می کند.سلام نو 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: