کد خبر: ۲۵۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 04
این کلاهبردار همچنین در ارتباطات هایي كه از طريق سايت هاي همسريابي شكل مي داد بدون ملاقات حضوري با مال باخته و تنها از طريق ارتباط تلفني و اينترنتي خود را پزشك ساكن آمريكا معرفي مي کرد كه قصد ازدواج در ايران را دارد
شفاآنلاین>اجتماعی>حوادث>رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری خواستگار نخبه قلابی و اغفال دختران مجرد تحصیل کرده و شاغل توسط متهم، گفت: امید است با هوشیاری و همکاری شهروندان شاهد دستگیری این نوع متهمان قبل از ارتکاب جرم و مال باختگی آنان باشیم. 
 
به گزارش خبرنگار شفاآنلاین،سردار علیرضا لطفی، گفت: كارآگاهان اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ موفق شدند كلاهبردار حرفه اي كه مدت طولاني از سوي پليس آگاهي خراسان رضوي، خراسان شمالي، اصفهان، كرمان، مازندران و كرمانشاه و .... به جرم اغفال و كلاهبرداري از زنان مجرد با شگرد خريد خودرو، سرمايه گذاري خارجي و مهاجرت به همراه وعده ازدواج تحت تعقيب بود، دستگیر کنند. 

وی عنوان کرد: كارآگاهان پليس آگاهي پايتخت با هوشمندي ظرف مدت يك ماه محل اختفا اين فرد در يكي از شهرهاي شمالي كشور را شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه اين فرد را كه در ساحل دريا درحال گفت وگوي تلفني با يكي از سوژه هاي خود بود و با چرب زباني مشغول مجاب كردن قرباني براي واريز وجه نقد بود دستگير کردند و برای ادامه تحقیقات پلیسی به تهران منتقل کردند .

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: شگرد اين كلاهبردار به اين صورت بود كه وي از طريق سايت هاي همسريابي و همچنين در محيط هاي علمي يا كاري سوژه مورد نظر خود را از بين زنان مجرد شاغل و تحصيل كرده انتخاب و با معرفي خود به عنوان نخبه علمي، دانشمند هسته اي وكارمند نهاد هاي امنيتي و انتظامي و ارائه پروفايل دروغين در شبكه هاي اجتماعي و پيشينه ساختگي تحصيلي يا ادعاي سكونت در آمريكا و اروپا اعتماد و توجه افراد را جلب و پس از آماده سازي ذهني مخاطب به بهانه هايي چون نام نويسي خودرو قسطي، سرمايه گذاري در يكي از كشورهاي اروپايي يا آمريكا و يا وعده ازدواج و مهاجرت، وجوه نقد و سكه از قرباني و حتي اعضاي خانواده وي دریافت می کرد.

وی تصریح کرد: این کلاهبردار همچنین در ارتباطات هایي كه از طريق سايت هاي همسريابي شكل مي داد بدون ملاقات حضوري با مال باخته و تنها از طريق ارتباط تلفني و اينترنتي خود را پزشك ساكن آمريكا معرفي مي کرد كه قصد ازدواج در ايران و بازگشت به آمريكا را دارد و در ادامه به بهانه هاي مختلف از مال باخته درخواست پول مي کرد.

سردار لطفی ادامه داد: چيزي كه بيشتر از همه باعث شگفتي است اين نكته است كه مخاطبان اين كلاهبردار، دختران تحصيل كرده و شاغلي هستند كه انتظار مي رود به دليل حضور در جامعه و روابط اجتماعي گسترده به راحتي هر ادعايي را نپذيرفته و فريب نخورند. اما در اين پرونده با تعداد زيادي از زنان مجرد روبرو هستيم كه بدون تحقيق و بررسي ادعاهاي فرد را در فضاي مجازي پذيرفته اند و حتي براي متهم مبالغ هنگفتي نيز واريز کرده اند. 

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: پس از دستگيري متهم پليس آگاهي تهران بزرگ برای آگاه سازي و هشدار به دختران مجرد مصاحبه تلويزيوني با اين كلاهبردار در قالب برنامه پرونده مستند كه به صورت هفتگي هر دوشنبه راس ساعت 2230از شبكه مستند سيما پخش مي شود، برگزار کرد و در ادامه كارشناس آموزش همگاني اين يگان نیز با نگارش و درج مقاله آموزشي با عنوان هشدار به دختران مجرد در مطبوعات و خبرگزاري ها و سايت هاي خبري تلاش شده است تا دختران مجرد را نسبت به خطراتي كه آنان را در جامعه تهديد مي نمايد آگاه كند. 

این مقام ارشد پلیسی با بیان اینکه متهم با تكميل پرونده، تحويل مرجع قضائی شد، افزود: نكته تامل برانگيز در اين پرونده وجود متقاضي و ذهن هاي آماده فريب در جامعه مي باشد!! عاملي كه سبب ترغيب اين كلاهبردار و ساير افراد سودجو مي شود تا شانس خود را براي به تاراج بردن پس انداز دختران شاغل مجرد امتحان کنند.

وی با بیان اینکه اگر افراد جامعه پيام¬هاي هشداري پليس را جدي بگيرند و به راحتي و بدون بررسي همه جوانب، ادعاهاي افراد را نپذيرند مسير براي ارتكاب بسياري از جرائم مسدود مي شود، گفت: تنها كمي احتياط و كمي دقت نظر و كنترل احساسات و هيجانات سبب مي شود تا آمار كلاهبرداري به طرز چشمگيري كاهش يابد.

 سردار لطفی از شهروندان خواست: با رعايت نكات هشداري ضمن محافظت و مراقبت از خود و خانواده شان مانع از تشكيل پرونده هاي متعدد در پليس آگاهي شوند و اجازه ندهند پليس به جاي رسيدگي به پرونده هاي جاري، در چرخه باطل رسيدگي به پرونده ها و متهمان تكراري گرفتار شود.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اشاره کرد: نكته مهم ديگر اين است كه اينگونه مجرمان كه سابقه تكرار جرم دارند بعضا علت بازگشت به جرم را سهولت كلاهبرداري از مال باختگان به علت بي توجهي آنها ذكر مي کنند.

وی گفت: اميد است اين بار شاهد تماس يكي از مخاطبان اين كلاهبردار باشيم كه با مطالعه اين مقاله قبل از مال باختگي متوجه فريبكاري اين مجرم حرفه اي شده و با اطلاع رساني به موقع به پليس آگاهي پايتخت مانع از آسيب هاي جدي اقتصادي و حيثيتي ساير زنان مجرد شود.

 (مركز فوريتهاي پليسي 110كانال ارتباطي است كه مي توانيد از طريق آن اطلاعات خود را با پليس آگاهي تهران بزرگ در ميان بگذاريد ).
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: