کد خبر: ۲۵۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 03
پژوهشگران "دانشگاه پیتسبرگ"(University of Pittsburgh) اخیرا اظهار کرده‌اند واکسنی برای بیماری کووید-۱۹ توسعه داده‌اند که می‌تواند حداقل یک سال ویروس را خنثی کند.

شفاآنلاین>سلامت>پژوهشگران "دانشگاه پیتسبرگ"(University of Pittsburgh) اخیرا اظهار کرده‌اند واکسنی برای بیماری کووید-۱۹ توسعه داده‌اند که می‌تواند حداقل یک سال ویروس را خنثی کند.

به گزارش شفاآنلاین:پژوهشگران آمریکایی اعلام کرده‌اند این واکسن که می‌تواند به مدت یک سال ویروس را خنثی کند روی موش‌ها تست موفق داشته و احتمالا طی ماه‌های آتی مجوز آزمایش انسانی آن صادر خواهد شد.

این واکسن شامل پروتئین‌هایی است که در بدن تزریق می‌شوند تا بدن آنتی‌بادی‌هایی را تولید کند که با ویروس کرونا مبارزه می‌کنند. این واکسن از طریق یک "پچ" شامل ۴۰۰ سوزن‌ کوچک دارای قند به بدن بیمار تزریق می‌شود.

محققان این واکسن را بر روی موش‌ها آزمایش کرده‌اند و تخمین می‌زنند که این واکس می‌تواند این ویروس کشنده را به مدت حداقل یک سال خنثی کند.

 این واکسن احتمالا طی ۱۲ الی ۱۸ ماه  آینده در دسترس خواهد بود و وقتی تایید شود ده‌ها هزار دوز از آن روزانه تولید خواهد شد.

این واکسن "پیت کو وک"(PittCoVacc) نام دارد و نخستین واکسن برای بیماری کووید-۱۹ است که توسط دانشمندان مستقل مورد بررسی قرار گرفته است. این یافته‌ها در مجله "The Lancet's EBioMedicine " منتشر شده است.


محققان اکنون متقاضی تأییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده هستند تا بتوانند آزمایشات انسانی را طی چند ماه آینده آغاز کنند.

پروفسور "لوئیز فالو"(Louis Falo)، نویسنده ارشد مطالعه از دانشگاه پیتسبرگ گفت: رسیدن به مرحله آزمایشات انسانی معمولاً به یک یا چند سال زمان نیاز دارد.

تیم پیتسبورگ طی این مطالعه توانست به سرعت عمل کند زیرا آنها پیش از این همه بیماری‌های فراگیر و اپیدمی دنیا را مورد بررسی قرار داده بودند.

پروفسور "آندره گامبوتو"(Andrea Gambotto) از دانشگاه پیتسبرگ گفت: ما دقیقاً می‌دانیم که برای مبارزه با این بیماری چگونه باید عمل کنیم.تجربیات قبلی نظیر بیماری سارس در سال ۲۰۰۳ و مرس در سال ۲۰۱۴ نکات بسیاری به ما آموخت. ما دریافتیم که یک پروتئین خاص به نام "پروتئین اسپایک"(spike protein) ، در ایجاد ایمنی بدن در مقابل ویروس نقش مهمی ایفا می‌کند.

این تیم همچنین از روش جدیدی به نام "آرایه میکرونیدل"(microneedle array) برای ارسال دارو به بدن استفاده کردند. این آرایه یک پچ شامل ۴۰۰ سوزن کوچک است که پروتئین و شکر را به بدن ارسال و سیستم ایمنی را قوی می‌کند.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: