کد خبر: ۲۵۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 03
کارشناس و متخصص تغذیه معتقد است: داشتن روحیه قوی و شاد، خواب کافی و منظم و تغذیه مناسب از مهمترین عوامل موثر برارتقای سطح سیستم ایمنی افراد و مقابله با کرونا است.

شفاآنلاین>سلامت>«احمد راوندی» افزود: تغذیه ارتباط نزدیکی به سیستم ایمنی بدن و چگونگی واکنش آن در مقابل ویروس‌ها دارد و داشتن روحیه قوی، شادی، خواب کافی و تغذیه مناسب  از مهمترین عوامل موثر بر سیستم ایمنی افراد است.

به گزارش شفاآنلاین:راوندی با بیان اینکه دریافت منابع پروتئینی به خصوص در افرادی که مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند ضرورت دارد،گفت:  افراد لازم است برای ارتقای سیستم ایمنی بدن خود از انواع آجیل، حبوبات و گوشت کاملا پخته که منابع غنی پروتئین هستند، استفاده کنند.

 راوندی، پرهیز از استفاده گوشت‌های فرآوری شده مثل سوسیس، کالباس و انواع کباب‌ها را توصیه کرد و ادامه داد: کباب انواع گوشت به دلیل نیم‌پز بودن احتمال انتقال آلودگی را افزایش می‌دهد.

به گفته وی، تخم مرغ یکی از مفیدترین مواد غذایی است که باعث ارتقای سیستم ایمنی می‌شود و باید به صورت پخته استفاده شود و  غذاهای سنتی ایرانی همانند خورش فسنجان غذایی سهل الهضم، منبع سرشار از پروتیئن و کمک کننده به سیستم ایمنی بدن است.

راوندی خاطرنشان کرد: هیچ گروه از مواد غذایی نمی‌تواند جایگزین گروه‌های دیگر نمی‌تواند باشد، بنابراین باید برای ارتقای سیستم ایمنی بدن حتما لبنیات نیز در سبد غذایی اضافه شود و مصرف شیر با مکمل‌هایی نظیر عسل، خرما و یا موز برای کمک به سیستم ایمنی بدن در روزهای سخت کرونایی مفید است.

وی اضافه کرد: پروتئین‌ها و  مصرف فراوان مایعات باید به صورت روزانه استفاده شود و استفاده از تمام گروه‌های مواد  غذایی  شامل میوه بویژه موز و مرکبات، سبزی، غلات، حبوبات، گوشت و لبنیات ضروری است.

به گفته کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، تاکنون ۵۰ هزار و ۴۶۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد  ۳هزار و ۱۶۰ نفر جان خود را از دست داده و ۱۶ هزار و ۷۱۱ نفر بهبود یافته‌اند.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: