کد خبر: ۲۵۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 02
شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد
شفاآنلاین>سلامت>بر اساس آخرین گزارش کمیته ملی بهداشت و سلامت چین، در طول ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۳۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در چین شناسایی شد که همگی از خارج از کشور وارد شده‌اند.

به گزارش شفاآنلاین،روز پنجشنبه کمیسیون ملی بهداشت چین، در همین مدت ۵۵ فرد مبتلا به بیماری بدون بروز عوارض ظاهری نیز گزارش شده است این آمار از روز گذشته در لیست روزانه کمیسیون ملی بهداشت چین اضافه شده است.

در عین حال ۶ مورد جدید مرگ در داخل و ۲۰ مورد مشکوک ابتلا به کرونا که همگی از خارج از کشور وارد چین شده‌اند، در شبانه روز گذشته ثبت شده است با این حساب تا کنون ۸۴۱ مورد مبتلا به کرونا که از خارج به چین وارد شده‌اند، شناسایی شده است.

در مجموع در مناطق هنگ کنگ، ماکائو و تایوان نیز یک هزار و ۱۳۵ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹»  برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در سراسر جهان، به ۹۵۰ هزار و ۴۳۰ نفر رسیده که ۴۸ هزار و ۲۷۶ تن فوت شده و ۲۰۲ هزار و ۶۲۷ نفر بهبود یافته‌اند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: