کد خبر: ۲۵۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 01
پایش در این سطح و با توجه به گستردگی سرزمین ما بی نظیر است. این نشان می‌دهد که مردم ما نظام سلامت را به عنوان مطمئن‌ترین نظام ارائه خدمت می‌شناسند
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند پس از ۲۰ فروردین برای آغاز به کار برخی کسبه و بازگشایی برخی مراکز علمی و فرهنگی و مذهبی بر اساس ارزیابی خطر در آن بازه زمانی خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،سعید نمکی روز چهارشنبه درباره اجرای طرح غربالگری و مقابله با کرونا و فاصله گذاری اجتماعی بیان کرد: امروز آمار ما در غربالگری کرونا از ۶۷ میلیون نفر گذشته که ۵۵ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از طریق تماس تلفنی غربالگری شده و ۱۱ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر نیز از طریق سامانه salamat.gov.ir ارزیابی شده‌اند. این رقم بسیار قابل توجه بوده و مورد توجه افکار عمومی و کسانی که اقدامات بهداشتی را بررسی می‌کنند در جهان قرار گرفته است. 

پایش در این سطح و با توجه به گستردگی سرزمین ما بی نظیر است. این نشان می‌دهد که مردم ما نظام سلامت را به عنوان مطمئن‌ترین نظام ارائه خدمت می‌شناسند.

وی ادامه داد: در این بین، تاکنون ۴۳۰ هزار نفر ویزیت شده، ۳۰۴ هزار نفر بدون مشکل بوده‌اند، ۱۰۴ هزار نفر مراقبت در منزل را دریافت کرده و ۲ هزار و ۵۸۴ نفر درمان سرپایی دریافت کرده،  ۱۹ هزار و ۲۴۷ نفر به بیمارستان‌ها ارجاع شده‌اند که ۵ هزار و ۹۸۸ نفر در بیمارستان بستری شده‌اند. 

 این عملکرد بسیار بزرگ و علمی توانست بار بزرگی را از دوش بیمارستان‌ها بردارد. کادر درمان که در این فشار اذیت شده بودند،  توانستند بار سنگین را مدیریت کنند و با اجرای این طرح، نفسی بکشند. البته باید از همه رسانه‌ها نیز تشکر ویژه کرد که با نظام سلامت همراهی می‌کنند.

وزیر بهداشت بیان کرد: به دنبال اجرای طرحی بعد از فاصله گذاری اجتماعی هستیم. نیروی انتظامی و وزارت کشور در اجرای فاصله گذاری اجتماعی کمک ویژه‌ای کرده‌اند.

  گام دوم طرح با عنوان فاصله گذاری هوشمند اجرا خواهد شد که این طرح برای باز گرداندن کسبه‌ای که کار آنها ارائه خدمات خاصی به مردم است و بازگشایی برخی مراکز علمی و فرهنگی و خدماتی و مذهبی با پروتکل‌هایی که کارشناسان اعلام خواهند کرد، انجام می‌شود تا کشور به شرایط عادی‌تری برگردد.

نمکی گفت: در حال حاضر وضعیت در همه استان‌ها به مراتب بهتر از قبل است، البته این به معنی مهار بیماری کووید ۱۹ در کشور نیست، بلکه بیماری مدیریت شده است و در نتیجه نباید دچار توهم شویم. در حال حاضر در مرحله مدیریت بیماری قرار داریم و اگر بیماری کووید ۱۹ مهار شود، اعلام می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین باید از مردم تشکر کرد که امسال سیزده به در را در خانه مانده‌اند. چاره دیگری نداریم به جز این‌که خلاف عرف و روابط قبلی خود عمل کنیم تا از این شرایط بیرون بیاییم. امسال مجبوریم متفاوت از قبل رفتار کنیم.

تاکنون ۴۷ هزار و ۵۹۳ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۰۳۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۵ هزار و ۴۷۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: