کد خبر: ۲۵۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 01
در حال حاضر کاخ سفید هیچ طرح و برنامه مشخصی برای مقابله با ویروس کرونا ندارد
شفاآنلاین>سلامت>یک استاد دانشگاه آمریکایی می‌گوید که دولت این کشور هیچ طرحی برای مقابله با ویروس کرونا ندارد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر "مایکل اوسترهولن"، استاد دانشگاه مینه سوتا در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان با اشاره به مرخصی اجباری هزاران نفر از شهروندان آمریکایی در پی شیوع ویروس کرونا گفت: کاخ سفید در حال حاضر هیچ طرح و برنامه مشخصی برای مقابله با ویروس کرونا ندارد.

اوسترهولن در ادامه افزود: مقام‌های دولت آمریکا در حال حاضر تنها از یک کنفرانس خبری به کنفرانس خبری دیگری می‌روند و درباره طرحی ۴۰ یا ۵۰ روزه سخن می‌گویند. طرحی که اجرای آن تا حد زیاد در اختیار حدود ۵۰ فرماندار در ایالت‌های مختلف آمریکا است.

این استاد دانشگاه آمریکایی تاکید کرد: ما نیازمند یک طرح ملی هستیم تا از کشته شدن حدود یک میلیون نفر در اثر ابتلا به کرونا در این کشور جلوگیری کنیم. اگر فرض کنیم که در طول شش ماه آینده نیمی از جمعیت این کشور به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد. البته احتمال وقوع این وضع بسیار بالا است. 

اگر فرض کنیم که جمعیت آمریکا حدود ۱۶۰ میلیون نفر است و یک درصد از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم جان خود را از دست می‌دهند تعداد قربانیان کرونا در آمریکا به حدود یک میلیون و ششصد هزار نفر خواهد رسید.

وی افزود: نیازی نیست که حتما فردی دانشمند باشید که بتوانید مسیر دشوار پیش رو را پیش‌بینی کنید. آیا نباید برای مقابله با این وضع طرحی مشخص داشته باشیم؟

 در غیر این صورت باید دست روی دست بگذاریم که هر روز تعداد افراد بیشتری برای درمان به بیمارستان‌ها مراجعه کنند. ما نیازمند طرحی هستیم و مردم هم می‌خواهند که مقاماتشان طرحی را برای مقابله با این ویروس ارائه دهند.yjc 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: