کد خبر: ۲۵۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 01
به گزارش شفاآنلاین، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.8 درصد افزایش به 1582 دلار و 78 سنت رسید
شفاآنلاین>اقتصادی>درحالی که ترس از تشدید همه گیری ویروس کرونا موجب هجوم سرمایه ها به سمت بازار طلا شده و احتمال سیاست های پولی انبساطی از سوی بانک های مرکزی جهان موجب تقویت بیشتر بازار طلا شده، قیمت فلز زرد امروز شاهد افزایش بود.

به گزارش شفاآنلاین، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.8 درصد افزایش به 1582 دلار و 78 سنت رسید. دیروز قیمت طلا به دلیل تقویت ارزش دلار شاهد افت 3.1 درصدی بود. قیمت طلا در بازار آمریکا هم امروز به 1596 دلار و 50 سنت رسید.

مارگارت یانگ یان، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «احتمالا سرمایه گذاران در حال سرازیر شدن به سمت بازار طلا به منظور سرمایه گذاری امن هستند.» وی افزود، اظهارات ترامپ مبنی بر به اوج رسیدن کرونا در آمریکا در طی 2 هفته آینده عامل تقویت قیمت طلا بوده است.»

وی افزود:‌« تاثیرات انبساطی شدن سیاست پولی و تزریق تریلیون ها دلار نقدینگی به اقتصاد جهانی بدان معناست که بازار مملو از نقدینگی است و در ماه های اخیر شاهد سرازیر شدن مقادیر زیادی پول کاغذی خواهیم بود و با توجه به عرضه محدود طلای فیزیکی بدون شک این مسئله موجب تقویت قیمت طلا خواهد شد.»

در جریان وضعیت های عدم قطعیت سیاسی یا اقتصادی طلا یک سرمایه جذاب محسوب می شود. قیمت طلا به شدت نسبت به نرخ بهره حساس است زیرا پایین آمدن نرخ بهره موجب کم شدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر بازار طلا می شود.

فدرال رزرو آمریکا روز سه شنبه توانایی ده ها بانک مرکزی دیگر جهان برای دسترسی به دلار آمریکا در جریان بحران کرونا را افزایش و به آنها اجازه داد تا اوراقی را که از خزانه داری آمریکا خریداری کرده اند با وام های دلاری معاوضه کنند. رویترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: