کد خبر: ۲۵۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 29
احمدعلی موهبتی اظهار داشت: حفظ جان مردم برای ما بسیار حائز اهمیت است و از آنجاییکه این بیماری جدی و خطرناک است و امکانات موجود در استان جوابگوی پذیرش بیماران نیست، باید با افرادی که دستورالعملهای بهداشتی را نادیده می‌گیرند، برخورد قانونی جدی کرد.

شفاآنلاین>سلامت>استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با وجود اینکه این استان نسبت به جمعیت خودش کمترین آمار ابتلا به بیماری کرونا را در کشور داشته است، اما زنگ خطر شیوع و انتشار این بیماری در آن به صدا درآمده و نگران کننده است.

به گزارش شفاآنلاین:احمدعلی موهبتی اظهار داشت: علیرغم اینکه سیستان و بلوچستان نسبت به جمعیت خودش کمترین آمار ابتلا به بیماری کرونا را در کشور داشته است، اما بدلیل عدم توجه برخی افراد به توصیه های بهداشتی و انجام مسافرت به استان‌های پرخطر و یا بالعکس حضور مسافرین در استان، زنگ خطر شیوع و انتشار این بیماری در استان به صدا درآمده و نگران کننده است که باید با اجرای جدی این طرح، از سلامت مردم حفاظت کرد.  

وی ادامه داد: حفظ جان مردم برای ما بسیار حائز اهمیت است و از آنجاییکه این بیماری جدی و خطرناک است و امکانات موجود در استان جوابگوی پذیرش بیماران نیست، باید با افرادی که دستورالعملهای بهداشتی را نادیده می‌گیرند، برخورد قانونی جدی کرد.

رییس ستاد مدیریت بیماری کرونا استان گفت: برآیند اقدامات فرمانداران شهرستان های استان باید به گونه ای باشد که کسانی که موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند، احساس آرامش کنند و برعکس کسانی که مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند اعمال قانون شوند. 

موهبتی افزود: بر اساس تاکید وزارت بهداشت و تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کشور، تشکیل هرگونه تجمعات از قبیل مجالس عروسی، عزا، مراسم مذهبی و نمازهای جمعه و جماعت که سلامتی و جان مردم را به خطر می اندازد، ممنوع است و با متخلفین برابر قانون به شدت برخورد می‌شود.

وی بیان اینکه بر اساس طرح فاصله گذاری اجتماعی،تمامی راه‌های ورودی به پارک های جنگلی و مکان های تفریحی و گردشگری استان باید بسته شود، تصریح کرد: کلیه راه‌های فرعی و مبادی ورود و خروج شهرستان های استان مسدود و تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شود.

استاندار اظهار داشت: به طور کلی رفتار و برآیند این بیماری در کشورهای مختلف شبیه به هم است مگر اینکه کشوری در آموزش و اطلاع‌رسانی پیشگام باشد و در راستای رعایت شرایط بهداشتی اقدامات لازم را انجام داده باشد.

موهبتی تصریح کرد: استفاده از ماسک در محیط آزاد الزامی ندارد و تنها در محیط‌های بسته و مکانهایی که تجمع بیش از چند نفر اجتناب‌ناپذیر است، نیاز به استفاده از ماسک داریم و این موضوع باید اطلاع رسانی شود.

رییس شورای تامین استان اظهار داشت: از امروز تا آخر فروردین در مقابل رفتار قانون شکنانه هرگونه اغماض ممنوع است و باید با افراد هنجارشکن برخورد قانونی لازم انجام شود و مالکین خودروهای متخلف که به مفاد این طرح توجه نمی‌کنند با اعمال جریمه سنگین و توقیف خودرو مواجه خواهند شد.

موهبتی با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه، افزود: یکی از اقدامات پیشگیرانه این بیماری، مدیریت فضای اطلاع رسانی و تبلیغاتی جامعه است به صورتیکه شایعاتی مبنی بر تاثیرگذاری مطلوب مواد مخدر و الکل بر درمان این بیماری در جامعه انتشار پیدا کرده و متاسفانه موجب مرگ و یا نقص عضو تعدادی از هموطنان شده است.

رییس ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به احتمال بارندگی و وقوع سیلاب در سطح استان، توجه به اخطاریه ها و هشدارهای لازم هواشناسی به منظور آمادگی همه سطوح از جمله دهیاران، شوراهای اسلامی، شهرداران، دستگاههای اجرایی و امدادی را خواستار شد.

موهبتی افزود: با توجه به اینکه تا سه شنبه در استان بارندگی داریم و همچنین میزان آب ورودی به منطقه سیستان نیز رو به افزایش است و در نیمه دوم این هفته هم شدت بیشتری خواهد گرفت، بایستی مدیران دستگاه‌های اجرایی و امدادی و خدماتی آمادگی لازم را داشته باشند.

در ابتدای این جلسه فرمانداران استان آخرین وضعیت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا را در شهرستان ها تشریح ‌وبه بیان مشکلات ‌خود در این حوزه پرداختند.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: