کد خبر: ۲۵۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 28
حسابم به دليل نامعلومي از سوي مرجع قضايي مسدود و بنده از اين امر بي اطلاع بوده و خواهان پيگيري پليس هستم
شفاآنلاین>اجتماعی>حوادث> رئيس پليس فتا تهران بزرگ از شناسايي و کشف پرونده کلاهبرداري از طريق شبکه اجتماعي اينستاگرام خبر داد . 
 
 به گزارش خبرنگارشفاآنلاین، سرهنگ "تورج کاظمي" در تشريح اين خبر گفت: اسفند ماه سال گذشته مردي 35 ساله ساکن تهران با مراجعه به پليس فتا و ارائه شکايتي از دادسراي مبارزه با جرايم رايانه اي (ناحيه 31 تهران) اظهار داشت: حسابم به دليل نامعلومي از سوي مرجع قضايي مسدود و بنده از اين امر بي اطلاع بوده و خواهان پيگيري پليس هستم.

سرهنگ تورج کاظمي ادامه داد : پرونده با هماهنگي دادسراي مبارزه با جرايم رايانه اي در دستور کار کارشناسان  قرار گرفت و پليس تحقيقات خود را دراين زمينه آغاز که پس از بررسي حساب شاکي معلوم شد که از حساب فردي بدون اطلاع وي در يکي از شهرستان ها مبلغي به حساب وی واريز شده است.

اين مقام ارشد انتظامي افزود :  کارآگاهان تجسس هاي خود را آغاز  و از شاکي براي توضيحات بيشتر اين تراکنش تحقيق که وي بيان کرد:  در شبکه اجتماعي اينستاگرام اقدام به خرید تجهيزات الکترونيکي کرده و پس از واریز  مبلغ کامل تجهيزات آنها را درب منزل تحويل گرفته است.

سرهنگ کاظمي با اشاره به اینکه با استفاده از شگرد هاي پليسي متهم  در یک معامله صوری در زمان تحويل کالا دستگير و به پليس انتقال داده شد، گفت: متهم پرونده در همان ابتدا به تعداد 4 فقره کلاهبرداري به شيوه (درگاه جعلي بانک)اعتراف ،اما با توجه به گسترده بوده دامنه مجرمانه وي در سراسر کشور تحقيقات در اين خصوص جهت شناسايي زواياي پنهاني موضوع به تعداد 10 فقره پرونده به ارزش تقريبي 500 ميليون ريال صورت گرفت و در خاتمه پرونده پس از انجام تحقيقات پليس به دادسراي مبارزه با جرايم رايانه اي ارسال  و متهم در اختيار مرجع قانونی قرار گرفت.

رئيس پليس فتا تهران بزرگ خاطر نشان کرد: شهروندان گرامي ،با توجه به نا آگاهي جامعه نسبت به سواد رسانه هاي جمعي نياز است که در اين خصوص آموزش هاي گسترده اي انجام شودتا ديگر شاهد اينگونه کلاهبرداري ها که معطوف به يک بخش کشور و يا يک قشر خاص نبوده و شامل همه اقشار جامعه است نباشيم و با استفاده از رمز پويا دست کلاهبرداراني که اقدام به ايجاد صفحات جعلي و برداشت غير مجاز از حساب افراد مي نمايند کوتاه کنيم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: