کد خبر: ۲۵۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 27
ستاد ملی مدیریت کرونا نیز جزئیات این طرح را تشریح و اعلام کرد در طول این مدت بخش زیادی از مردم همکاری کردند، اما عده‌ای ظاهرا جدی نگرفته اند و نیاز به قاطعیت بیشتری است تا زنجیره انتقال این بیماری قطع شود
شفاآنلاین>سلامت>از چند ساعت آینده سخت‌گیری‌های جدید و البته شمارش معکوس برای قطع زنجیره کرونا آغاز می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، اصلی‌ترین هدف این طرح تحت عنوان «فاصله‌گیری اجتماعی» کاهش ترددهای غیرضروری است. 

 امروز ‌عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت که «طبق دستور ریاست محترم جمهوری اسلامی مقرر گردید از امروز مقررات جدی تری نسبت به آن دسته از هموطنان که نسبت به تذکرات ایمنی بخش و بهداشتی توجه لازم را ندارند و موجبات ناراحتی و تکدر سایر هموطنان و همچنین شیوع بیماری و کم اثر کردن زحمات طاقت فرسای مدافعان سلامت در بیمارستان ها و درمانگاهها را فراهم‌، می‌آورند اعمال گردد.» 

حسین ذوالفقاری رئیس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا نیز جزئیات این طرح را تشریح و اعلام کرد در طول این مدت بخش زیادی از مردم همکاری کردند، اما عده‌ای ظاهرا جدی نگرفته اند و نیاز به قاطعیت بیشتری است تا زنجیره انتقال این بیماری قطع شود. 

 به گفته وی از فردا، صرفا به افراد ساکن شهرها اجازه ورود داده می‌شود؛ یعنی سفر ممنوع است و کسانی که در سفر هستند باید سریع‌تر به خانه برگردند و کسانیکه در محل سکونت خود هستند سفر نروند، چون اجازه ورود به دیگر شهرها را ندارند. 

وی افزود: دو رقم اول کد ملی اشخاص، پلاک خودرو ، بیمه و ... نشان دهنده این است که افراد ساکن این شهر هستند یا نه. البته به گفته ذوالفقاری، اشخاصی که محل سکونت‌شان در شهر دیگر و محل کارشان جای دیگر است با کارت شناسایی تردد خواهند کرد.

 او همچنین تاکید کرد که گروهی از اصناف باید به صورت صددرصد باز باشند تا خدمات مایحتاج عمومی مردم را تامین کنند و مردم در این خصوص نگران نباشند.

 
هران و البرز یک استان محسوب می شوند

سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راه راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در واکنش به طرح فاصله‌گیری اجتماعی گفت: هنوز جزئیات دقیق این محدودیت و ممنوعیت تردد به پلیس راهور ابلاغ نشده است؛ اما به‌احتمال زیاد خروجی تمام استانها را محدود خواهیم کرد و کسی حق خروج از استان را نخواهد داشت. 

وی با بیان اینکه « خروجی شهر تهران بسته نمی‌شود، بلکه خروجی استان بسته می‌شود» ادامه داد: استان البرز و تهران یک استان دیده شده‌اند و تردد بین شهرهای اطراف، مانند کرج، شهریار، فیروزکوه، دماوند و ... منعی ندارد.ایران آنلاین 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: