کد خبر: ۲۵۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 25
سیل شهرستان ریگان از دو سمت مناطق کوهستانی و سیستان و بلوچستان بود که خسارات سنگینی را به زیر ساخت‌های ۸۰ روستا وارد نمود
شفاآنلاین>اجتماعی>حوادث>فرماندار ریگان گفت: در اثر سیلاب ۸۶۰ واحد مسکونی در شهرستان ریگان دچار آبگرفتی و تخریب شدند.

به گزارش شفاآنلاین،امین باقری فرماندار ریگان امروز در بازدید از مناطق سیل زده ریگان گفت : طی بازدید کارشناسان بنیاد مسکن از روستا‌های محاصره در سیلاب واحد‌های مسکونی دچار سیل شناسایی شدند.

او بیان داشت: در این سیلاب تمامی سرویس‌های بهداشتی مناطق سیل زده نیز دچار خسارت وابگرفتی شدند.

فرماندار ریگان از اسکان موقت سیل زدگان ریگانی خبر داد و در ادامه بیان کرد: تا کنون امداد رسانی به ۶۰ درصد از سیل زدگان این شهرستان انجام شده است.

باقری تصریح کرد: مناطق شیل زده شهرستان ریگان به ۴ بهش تقسیم شده است که قسمتی را سپاه شهرستان و قسمتی را هلال احمر ۴ شهرستان شرقی امداد رسانی خواهند نمود.

او عنوان کرد: سیل شهرستان ریگان از دو سمت مناطق کوهستانی و سیستان و بلوچستان بود که خسارات سنگینی را به زیر ساخت‌های ۸۰ روستا وارد نمود.

فرماندار ریگان بیان داشت: طغیان رودخانه‌ها و ابگرفتی مسیر‌ها امداد رسانی را به سختی در این شهرستان همراه نموده است.

باقری وضعیت شهرستان ریگان را بحرانی برشمرد وخواستار اعزام دستگاهی سنگین جهت بازگشایی را‌های مناطق سیل زده ریگان شد.

او در ادامه افزود: اب اشامیدنی ۱۵ روستای مناطق سیل زده قطع می‌باشد که توسط تانکر سیار این مناطق ابرسانی میشوند.

مصطفی دهقانیان فرمانده سپاه ریگان بیان داشت: سپاه شهرستان همزمان با وقوع سیلاب در منطقه حضور یافت و نسبت به حفظ جان اهالی روستا‌ها در کنار مردم حاضر شد.

او تصریح کرد: در شهرستان ریگان بحران سیل وجود دارد که نواحی سپاه شهرستان‌های بم، فهرج و نرماشیر جهت خدمت‌رسانی به ریگان اعزام شدند و سبد غذایی در اختیار سیل‌زدگان شامل آب اشامیدنی ومواد غذایی گذاشته شد.

فرمانده سپاه ریگان گفت: با توجه به اینکه مشکل اصلی روستا‌های محاصره در سیلاب، راه است، ادامه داد: از اهالی روستای حسین‌آباد دامداری اطلاعی در دست نیست و چندین خانوار در این روستا با گل و لای دست و پنجه نرم می‌کنند.

بهزاد عارف رئیس جمعیت هلال‌احمر ریگان بیان داشت: کار امدادرسانی و اسکان به سیل‌زدگان شهرستان ریگان آغاز شده است و تاکنون بیش از ۸۰۰ سبد غذایی در بین سیل‌زدگان ریگانی توزیع شده است.

او عنوان داشت: ۱۰ تیم امدادی از شهرستان‌های شرقی استان به‌مدت دو روز کار امدادرسانی را در ریگان انجام می‌دهند.

شهرستان ریگان به دلیل قرار گرفتن در گودی از سمت سیستان وبلوچستان و مناطق کوهستانی سیلابها این شهرستان را تهدید می‌نمایند که نیاز به کار مطالعاتی جهت مهار سیلاب‌ها توسط منابع آب و منابع طبیعی دارد.

ریگان در فاصله ۲۸۵ کیلومتری از مرکز استان قرار دارد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: