کد خبر: ۲۵۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۴ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 19
در استعلام گرفته شده از معاونت غذا و دارو مشخص شد کلیه اظهارات این دکتر قلابي کذب بوده و ماده توليدي بر خلاف دستورالعمل هاي غذا و دارو و فاقد اعتبار علمي و درماني است
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>گروه استان ها – تهران بزرگ - رئيس پليس فتا از دستگیری مردی میانسال که خود را به کاربران فضای مجازی پزشک معرفی می کرد و برای درمان کرونا در شبکه های اجتماعی تبلیغ می کرد، خبر داد. 
 
به گزارش شفاآنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "تورج کاظمي" ، گفت: دوازدهم اسفندماه خبری دریافت شد که مردی در شبکه های اجتماعی به ویژه اينستاگرام به تبليغ داروي گياهي در خصوص درمان ويروس کرونا، مايع ضد عفوني کننده می پردازد و در حال فروش اين دارو به شکل شربت و .... است.
رئیس پلیس فتا افزود: بررسی موضوع با هماهنگي مرجع قضائی دادسراي مبارزه با جرايم رايانه اي (ناحيه 31 تهران) در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و صحت خبر تایید شد.
وی گفت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد تعدادی زیادی از کاربران فضائی با باور و اعتماد به تبلیغ های متهم، به ازای خرید اقلام دارویی غیر مجاز مبالغی را به حساب مدیر کانال ( دکتر) واریز کرده اند و این فرد با فروش شربت های تقلبی مبالغ هنگفتي را به دست آورده است .
رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه هویت این مرد 46 ساله و مخفیگاه وی در حوالی غرب تهران شناسایی شد، ادامه داد: با دستور قضائی وی در مخفیگاهش دستگیر شد و تعدادی داروهای گیاهی و مواد ضد عفونی کننده در مخفگیاهش کشف شد.

سرهنگ کاظمی در خصوص اظهارات متهم ابراز داشت: متهم در بازجوئی اولیه مدعی شد، دکتراي تخصصي دارم و اين دارو را با توجه به سابقه که در زمينه داروهاي گياهي داشتم، در لابراتوار شخصي حوالي خيابان انقلاب ساخته ام و با تبلیغ در شبکه های اجتماعی در بازار مصرف فروخته ام.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در گام بعدی تحقیقات پلیسی مشخص شد که ادعای این مرد کذب بوده و وی فاقد مدرک پزشکی است عاجز از ارائه مدارک و مستندات است.

وی تصریح کرد: در استعلام گرفته شده از معاونت غذا و دارو مشخص شد کلیه اظهارات این دکتر قلابي کذب بوده و ماده توليدي بر خلاف دستورالعمل هاي غذا و دارو و فاقد اعتبار علمي و درماني است. 

اين مقام سايبري با اشاره به اینکه پرونده به همراه متهم و داروی های کشف شده به دادسراي مبارزه با جرايم رايانه اي معرفی شد، تاکید کرد: تنها مرجع رسمي اخبار بهداشتي ویروس کرونا صدا و سيما است و شهروندان اطلاعات مورد نیاز خود را از همین منبع جستجو کنند.

این مقام پلیسی با آرزوي سلامتي برای هموطنان، گفت: انشاالله با رعايت موارد بهداشتي که از سوي وزارت بهداشت اعلام مي شود هر چه زودتر اين ويروس از کشورمان ريشه کن شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: