کد خبر: ۲۵۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۸ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 19
سارقان وقتي با مقاومت من روبه رو شدند اقدام به تيراندازي هوايي کردند و با ضرب و شتم مرا سوار خودرو کردند. پس از 10 دقيقه در حوالي مرتضي گرد من را از خودرو به بيرون انداختند و طلاها را سرقت کرده و متواري شدند.
شفاآنلاین>اجتماعی>حوادث>گروه استان ها – تهران بزرگ- معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي پایتخت از دستگيري اعضاي باند 5 نفره سارقان مامور نما خبر داد و گفت: اين سارقان با جعل عنوان مأمور از مرد مسافر ميانسالی شش و نيم کيلو طلا سرقت کرده بودند. 
 
به گزارش شفاآنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیسسرهنگ کارآگاه علي گودرزي، گفت: ساعت 6 بعد از ظهر پنجم اسفندماه سال 96 طي تماس مرد ميانسالي با مرکز فوريت هاي پليسي 110 ، ماموران کلانتری 171 مصطفی خمینی در جریان وقوع يک سرقت مسلحانه کيف دستي حاوي شش و نيم کيلو طلا توسط 3 مرد ناشناس قرار گرفتند.

وی بیان داشت: پرونده با موضوع سرقت مسلحانه تشکيل و برای رسيدگي تخصصي با دستور دادگاه شعبه 101 بخش آفتاب به اداره يکم پليس آگاهي ارجاع شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شاکي با حضور در اداره يکم در اظهاراتش گفت، من در زمينه طلا فعاليت دارم و براي خريد از شهرستان به تهران آمدم و روز سرقت شش و نيم کيلو طلا به ارزش تقريبي يک ميليارد تومان از بازار طلاي تهران خريداري کردم. 

هنگام بازگشت در محدوده مترو شاهد، سوار يک دستگاه تاکسي ون شدم و پس از طي مسافتي يک دستگاه پژو پارس جلوي تاکسي را گرفت و 3 مرد نقاب دار با لباس هاي مشکي پليسي و اسلحه و بي سيم به من گفتند ما از مأموران مواد مخدر هستيم و شما بايد با ما بيايد.

گودرزی گفت: شاکي ادامه داد سارقان وقتي با مقاومت من روبه رو شدند اقدام به تيراندازي هوايي کردند و با ضرب و شتم مرا سوار خودرو کردند. پس از 10 دقيقه در حوالي مرتضي گرد من را از خودرو به بيرون انداختند و طلاها را سرقت کرده و متواري شدند.

معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي پایتخت با بیان اینکه کارآگاهان به دنبال اظهارات مال باخته راهي محل وقوع جرم شدند، گفت: در بررسي و تحقيقات ميداني هيچ گونه سرنخي به دست نياوردند و در شاخه ديگری از تحقيقات پلیسی موفق شدند پلاک خودرو سارقان را شناسایی کنند که مشخص شد پلاک فوق سرقتي و مربوط به خودروي ديگري است.

این مقام پلیسی افزود: در گام بعدي از تحقيقات پليسي با بررسي سوابق مجرمان حرفه اي و سابقه دار فردی را به نام "هاشم"  40 ساله داراي چندين فقره سابقه سرقت و مواد مخدر شناسايي کردند.

معاون جنايي پليس پايتخت گفت: مخفيگاه هاشم و 4 همدست وی در محدوده جنوب تهران شناسايي و با انعکاس اطلاعات به دست آمده به مقام قضائي دستور دستگيري هاشم و ساير همدستانش صادر شد.

وی با اشاره به اینکه اعضای این باند در بیست و دوم اسفند ماه امسال طي چندين عمليات ويژه پليسي و همزمان دستگير شدند، تصریح کرد: در بازرسي از مخفيگاه سارقان يک قبضه سلاح گرم و تعدادی فشنگ کشف و متهمان به اداره يکم انتقال یافتند.

سرهنگ گودرزی گفت: سرکرده باند در تحقيقات به کارآگاهان گفت، 2 تن از همدستانم که در بازار طلاي تهران مشغول به کار بودند با شناسايي سوژه و اطلاع به من و ساير همدستانم نقشه سرقت از مال باخته را کشيديم، در روز سرقت من به اتفاق 2 تن ديگر از دوستانم با نصب پلاک سرقتی بر روي خودرو پژوپارس خودم و با پوشيدن لباس يک دست مشکي و با نقاب به سراغ سوژه رفتيم.

 وقتي شاکی سوار خودرو تاکسي ون شد پس از طي مسافتي جلوي راهش پيچيديم و با عنوان اينکه ما ماموران مواد مخدر هستيم با تيراندازي و تهديد وي را سوار خودرومان کرديم و کيف حاوي طلاجات را سرقت کرده و متواري شديم.

سرهنگ گودرزي ابراز کرد: سارقان پس از سرقت، طلاها را به فردی در يکي از شهرستان هاي غربي تهران به مبلغ 600 ميليون تومان فروخته و بين خودشان تقسيم کرده اند.

معاون مبارزه با جرايم جنايي تهران در پايان با اشاره اینکه دستگیری مالخر طلاهای سرقتی در دستور کار قرار دارد، گفت: متهم با صدور قرار قانوني برای کشف ساير جرايم احتمالي و دستگيري خريدار اموال سرقتی در اختيار کارآگاهان اداره يکم قرار دارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: