کد خبر: ۲۵۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 16
کلاهبرداران با تأسيس شرکت فروش خودروهای خارجی 140 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند
شفاآنلاین>اجتماعی>حوادث>گروه استان ها – تهران بزرگ- رئيس پليس آگاهي پايتخت از دستگيري 6 کلاهبردار حرفه اي خبر داد و گفت: کلاهبرداران با تأسيس شرکت فروش خودروهای خارجی 140 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند. 
 
به گزارش شفاآنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "علیرضا لطفی" گفت: در اواسط پانزدهم بهمن ماه امسال دو مرد ميانسال به اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه و اظهار داشتند، براي خريد دو دستگاه خودور کوليوس با قيمت 2 ميليارد تومان با عنوان کارتکس و صفرکيلومتر از شرکتی واقع در جاده مخصوص کرج، اقدام کرده است و با تنظیم قرارداد مقرر شد در مدت یک ماهه خودروها به شرط پلاک ملي تحویل بشود.

 خودرو ها با پلاک غیر ملی تحویل و بعد از گذشت يک ماه فروشنده به تعهد خود عمل نکرد و در پاسخ به علت عدم تعویض خودروها مدعی شد که براي تعويض پلاک با مشکل مواجه شده ايم. خودروها را عودت دهيد تا به پليس راهور برای بازديد منتقل شوند و 10 روزه با پلاک ملی به شما بر مي گردانيم.

پس ازگذشت 10 روز با پيگيري مجدد ما را دعوت و يک برگ رسيد با سربرگ شرکت و يک فقره چک به ارزش خودروها به ما تحويل و وقتي به بانک مراجعه کرديم متوجه شديم حساب ها مسدود و چک ها جعلي هستند و پس از آن گوشي هاي تلفن همراه را خاموش و ديگر جوابگو نبودند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: کارآگاهان با انجام تحقيقات پليسي بدست آوردند که کلاهبرداران خودروها را با قيمت اندک از مناطق آزاد خريداري و به عنوان مرخصي يک ماهه به تهران منتقل و با اين ترفند براي چندين بار به مشتريان مختلف فروخته و پول کلاني به جيب زده اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: کارآگاهان پس از شنيدن اظهارات مال باختگان و انجام تحقیقات اولیه با تایید صحت خبر، با هماهنگي قضائي با بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه 32 تهران (جرايم اقتصادي) دستور دستگيري اعضاي اين باند کلاهبرداري صادر شد.

وی با اشاره با اینکه کارآگاهان در تحقیقات پلیسی محل دپو خودروها را شناسایی کردند، تصريح کرد: تیمی از کارآگاهان برای دستگیری متهمان و بازرسی از مخفیگاه آنان اعزام و موفق شدند چهاردهم اسفند ماه در يک عمليات پليسي 3 تن از متهمان را دستگير و در بازرسی از مخفیگاه متهمان 4 دستگاه خودرو رنو کوليوس، يک دستگاه هيوندا آزرا و يک دستگاه سانتافه همگي بدون پلاک، توقيف و به مقر پليس آگاهي به همراه منتقل کنند.

سردار لطفی گفت: همزمان با اين عمليات تيم ديگری از کارآگاهان به دفتر شرکت در زعفرانيه مراجعه و ضمن دستگیری 3 کلاهبردار دیگر تمامي اسناد و مدارک و مبایعه نامه و فايل هاي مشتريان توقیف و 14 جفت پلاک مناطق آزاد دیگر کشف و متهمان به همراه اموال کشف شده به پلیس آگاهی منتقل شدند.

رئيس پليس آگاهي پايتخت با بیان این که تا کنون متهمان به فروش 14 خودرو به ارزش تقریبی 140 میلیارد ریال اعتراف کرده اند، گفت: تا کنون 45 تن از مال باختگان نيز شناسايي و متهمان با صدور قرار قانوني از سوي مقام قضائي برای انجام تحقيقات تکميلي و کشف سایر جزئیات پرونده در اختيار کارآگاهان اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: