کد خبر: ۲۵۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 15
او ظرف چهارده روز در منزل با استفاده از وسايل فناوري مورد نياز جهت دورکاري فعاليت هاي روزمره خود را ادامه خواهد داد و در عين حال بر اساس رهنمودهاي وزارت بهداشت تمامي احتياط هاي بهداشتي لازم را نيز در نظر خواهد گرفت
شفاآنلاین>سلامت>رسانه هاي گروهي مغرب از مبتلا شدن «عبدالقادر أعماره» وزير حمل و نقل اين کشور به «ويروس کرونا» خبر دادند.

به گزارش شفاآنلاين ازپايگاه خبري «هسپريس» مغرب، بدين ترتيب شمار افراد مبتلا به اين ويروس در اين کشور در شمال آفريقا به ۱۸ نفر رسيد.

اين در حالي است که مقامات مغربي تاکيد کرده بودند، براي مقابله با انتشار اين ويروس اقدامات فوري در کشور اتخاذ کرده اند.

وزارت حمل و نقل مغرب با صدور بيانيه اي اعلام کرد که آزمايش هاي پزشکي به عمل آمده در مورد اعماره پس از بازگشت از ماموريت رسمي اش به چند کشور اروپايي و احساس خستگي غيرعادي همراه با سردرد، مبتلا بودن وي را به اثبات رساند.

بيانيه ياد شده افزود: او ظرف چهارده روز در منزل با استفاده از وسايل فناوري مورد نياز جهت دورکاري فعاليت هاي روزمره خود را ادامه خواهد داد و در عين حال بر اساس رهنمودهاي وزارت بهداشت تمامي احتياط هاي بهداشتي لازم را نيز در نظر خواهد گرفت.

وزارت بهداشت مغرب شنبه گذشته خاطرنشان کرد که تا کنون ۹ مورد ابتلا به ويروس کرونا در شهرهاي مختلف اين کشور به ثبت رسيده که اين افراد در حد فاصله زماني ۲۴ فوريه تا ۱۲ مارس جاري از اسپانيا ، فرانسه و ايتاليا به کشور بازگشتند.

ويروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چين گزارش شد ابتدا از اين بيماري به عنوان ذات الريه نام برده مي شد اما کميسيون ملي بهداشت چين در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دي) به صورت رسمي شيوع اين ويروس را در اين کشور اعلام کرد.

اين ويروس در دو ماه گذشته بيش از ۱۰۰ کشور را درگير کرده است. شمار جان باختگان ويروس کرونا تا کنون در جهان به پنج هزار و ۴۳۶ نفر و آمار مبتلايان هم به ۱۴۵ هزار و ۶۸۶ نفر رسيده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: