کد خبر: ۲۵۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 09
اهداکنندگان باید توجه داشته باشند که بیماران سرطانی، هموفیلی، تالاسمی و سایر مصرف کنندگان خون که ناگزیر به دریافت خون هستند، کماکان به خون احتیاج دارند و مصرف خون آنها پابرجاست
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با اشاره به نگرانی مردم درخصوص ابتلا به بیماری کرونا، گفت: در این زمینه جای نگرانی برای اهداکنندگان خون وجود ندارد و مردم می‌توانند با اطمینان خاطر و بدون نگرانی به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

به گزارش شفاآنلاین، فاطمه سادات مهدویانی ، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی، مردم سعی می کنند از خانه خارج نشوند و تنها برای انجام کارهای ضروری از منزل بیرون می آیند.

وی با بیان اینکه اهدای خون نیز یکی از اقدامات ضروری است، افزود: کاهش خروج مردم از منزل سبب کاهش ۵۰ درصدی مراجعین به انتقال خون شده به طوری که اکر در گذشته روزانه ۱۲۰ نفر به سازمان مراجعه داشتند اکنون این آمار به حدود ۷۰ نفر در روز رسیده است.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی تصریح کرد: اهداکنندگان باید توجه داشته باشند که بیماران سرطانی، هموفیلی، تالاسمی و سایر مصرف کنندگان خون که ناگزیر به دریافت خون هستند، کماکان به خون احتیاج دارند و مصرف خون آنها پابرجاست.

مهدویانی بیان کرد: در صورت ادامه این روند، قطعا در استان با کاهش ذخیره خونی شدیدی مواجه می‌شویم که البته در حال حاضر نیز در حال استفاده از ذخایر قبلی هستیم. به منظور جلوگیری از بروز مشکل در این زمینه از اهداکنندگان در استان تقاضا داریم به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: مراکز اهدای خون طبق دستورالعمل‌های موجود کاملا استریل و ضدعفونی می‌شوند و افراد بیمار به این مراکز مراجعه نمی‌کنند بنابراین جای نگرانی در این خصوص نیست.

مهدویانی خاطرنشان کرد: در ورودی سازمان، تمامی افراد مراجعه کننده با تب سنج مورد پایش قرار می‌گریرند و در صورت وجود تب بالا و داشتن علائم تنفسی و بیماری از ورود آنها به سازمان جلوگیری خواهد شد، از طرفی از مردم هم خواسته شده در صورت داشتن علائم بیماری به سازمان مراجعه نکنند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: