کد خبر: ۲۵۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 07
ماموران گمرک نيز يک محموله ديگر قاچاق را شامل بيش از صد هزار ماسک پزشکي در بندر « طنجه » به مقصد کشورهاي اروپايي شناسايي و ضبط کردند
شفاآنلاین>سلامت>مطبوعات مغرب از کشف و شناسايي تلاش براي قاچاق ده ها هزار ماسک پزشکي از اين کشور توسط اتباع خارجي به اروپا خبر دادند.

به گزارش شفاآنلاین و به قل از روزنامه « القدس العربي » چاپ لندن ، در همين رابطه دو روز پيش يک تبعه انگليسي در فرودگاه « أکادير » واقع در جنوب مغرب  شناسايي شد که به همراه خود ۱۶ هزار ماسک جهت قاچاق به مقصد « منچستر » خريداري کرده بود.

ماموران گمرک نيز يک محموله ديگر قاچاق را شامل بيش از صد هزار ماسک پزشکي در بندر « طنجه » به مقصد کشورهاي اروپايي شناسايي و ضبط کردند.

داروخانه ها در کشورهاي عضو اتحاديه اروپا تامين کننده ماسک هاي پزشکي هستند و معلوم نيست به چه دليل برخي از افراد از کشورهاي همسايه خود در قاره آفريقا همچون مغرب اقدام به قاچاق آن مي کنند.

وزارت بهداشت مغرب روز سه شنبه ۱۳ اسفند ماه از ثبت نخستين مورد از ابتلا به ويروس کرونا در اين کشور خبر داد.

وزارت بهداشت مغرب اعلام کرد که حال اين شهروند مراکشي با ثبات بوده و جاي نگراني نيست.

منابع خبري يکشنبه شب گزارش داده بودند که مغرب در هراس از شيوع ويروس کرونا تمامي رويدادهاي ورزشي و فرهنگي اين کشور را به تعويق انداخته است.

همزمان با انتشار گسترده ويروس کرونا در کشورهاي مختلف و هراس جهاني از آن، بسياري از کشورهاي عربي منطقه که با اين ويروس درگيرند،  اقداماتي همچون تعليق سفر حج عمره تا لغو پروازها را در دستور کار قرار داده‌اند.

ويروس کرونا که نام رسمي آن کوويد– ۱۹ است، نخستين‌ بار در شهر ووهان چين شناسايي شد. اين ويروس اکنون به بسياري از کشورها سرايت کرده و سازمان بهداشت جهاني را بر آن داشته تا در مورد بهداشت جهاني، وضع فوق العاده اعلام کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: