کد خبر: ۲۵۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 06
به نظرم الان جامعه به «ترس» نیاز بیشتری دارد تا «امید». چون مردم در حد نگران‌کننده‌ای کم‌توجه به نظر می‌رسند و امید بیشتر، کار را خراب‌تر می‌کند
شفاآنلاین>سلامت>شما را به مقدسات قسم، قبل از آنکه فرصت دفن‌ اجساد را هم نداشته باشیم، کرونا را جدی‌تر بگیرید

می‌فهمم‌ که حجم اضطراب و نگرانی عمومی خیلی بالاست و همه به امید نیاز دارند. این قواعد جذب انرژی و تاثیر افکار مثبت و این جور حرف‌های قشنگ را هم‌ می‌فهمم. 

اما واقعیت به سرعت پیشرونده‌ای که وجود دارد، خیلی قدرتمندتر از این حرف‌ها و قواعد است. فقط شب گذشته خودم در بیمارستانی که مرکز اصلی پذیرش کرونا هم‌ نیست، شش بیمار کرونا بستری کردم و گفته می‌شود فقط در مرکز ما، حدود پنجاه بیمار کرونا بستری‌اند. به خدا ماجرا خیلی جدی‌تر از این حرف‌هاست.

مردم فکر می‌کنند با فکر نکردن به اهمیت مخوف این موضوع، بیماری هم از قواعد جذب و دفع پیروی کرده و بی‌خیال می‌شود. اپیدمی به صورت ساعتی در حال گسترش است.

اگر خودمان به داد خودمان نرسیم، به زودی مراکز درمانی قفل می‌شوند. متاسفانه فقط دولت نیست که می خواهد ابعاد واقعی کرونا را کوچک‌تر جلوه دهد، بلکه خود مردم هم دچار همین‌ خطای اساسی شده‌اند. چند دقیقه رقص و آواز برخی پرستاران را اصلا جدی نگیرید و بیش از حد ذوق‌زده نشوید. کافی‌ست یک شب در بیمارستان بمانید تا بفهمید من از چه سخن می‌گویم.

به نظرم الان جامعه به «ترس» نیاز بیشتری دارد تا «امید». چون مردم در حد نگران‌کننده‌ای کم‌توجه به نظر می‌رسند و امید بیشتر، کار را خراب‌تر می‌کند. دندان روی جگر گذاشته‌ام‌ که برخی اخبار را ننویسم اما تو را به مقدسات قسم، قبل از آن که فرصت دفن‌ اجساد را هم نداشته باشیم، کرونا را جدی‌تر بگیرید.

مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید، در خانه ماندن است. فقط یک نفر، هر پنج روز یک بار برای خرید ضروریات بیرون برود و بعد با وسواس، سطوح آن چه خریده را ضدعفونی کند و خود به حمام برود.

 می‌دانم دوست دارید عکس رقص و گل و پرنده و آواز بگذارم و زیرش بنویسم همه چی آرومه و #کروناراشکست_میدهیم، اما این دروغ است، همه‌چی ناآرومه. 

و اگر قرنطینه‌های خانگی را جدی نگیرید، مجبوریم در برابر کرونا، زانوی غم در بغل بگیریم. 

ببخشید که به عنوان یک پزشک نمی‌توانم سکوت کنم و هشدار ندهم. ما کادر درمان که‌ مجبوریم در خانه نمانیم، اما لطفا همه به این پویش بپیوندید و عمل کنید:
#درخانه بمانیم

دکتر مصطفی جلالی فخر 

متخصص بیماری‌های داخلی و منتقد فیلم


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
0
0
اگر از ابتدا قم رو قرنطینه میکردند الان شرایط خیلی بهتر بود عجیبه که تازه با افتخار اتود نقشه انتقال کرونا از مبدإ قم رو به بقیه شهرها منتشر کردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
0
0
من بشخصه اصلا قبول نمیکنم که ویروس کرونا کشنده باشد . این ویروس از ویروس سارس بسیار ضعیفتر هست چطور امکان دارد که اینطور توانسته که دنیا را به چالش بکشد . این ویروس صدرصد سیاسیت .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
0
0
اگر حرفی بزنیم که مردم مراقبت کنند خوبه اما ضرورتی نداره که ترس و وحشت به دل مردم بندازیم! این مطلب اغراق آمیز هست
یک فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
0
0
از صمیم قلب از شما نیروهای خط مقدم این نبرد سپاسگزارم و در شب میلاد حضرت امیر خدا را قسم میدم هرچه سریعتر شر این بیماری را از سر کشورمان کوتاه کند.
خدا قوتتان دهد
دست مریزاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
0
شما اگر واقعا دلت برای مردم می سوخت اینو خوب می دونستی اگر اینطوری مردم رو بترسونی بیشتر در معرض قرار میدی. اما معلوم نیس هدفت دقیقا از این ترساندن چیه! وقتی میتونی درست حسابی مردم رو اگاه کنی. درسته ویروس منحوسی هست اما مردم رعایت کنند و الکی پانشند لج کنند برن سفر، بهداشت رو رعایت کنند چیزی نمیشه. واقعا که به جای امید فقط وحشت بلدید بندازید. خدا خودش کمک میکنه و از این هم با همکاری مردم عبور میکنیم. بترسیم بلرزیم که بدبختی بدتری غیر کرونا سرموت بیاد. شما اگر یه جور وجدان کاری داشتی اینطور دل مردم رو نمی لرزوندی. اون روزی که مسئولین به جای جلوگیری از ورود چینی ها لج کردند و طمع کردند باید منتظر همچین چیزی می بودیم. خدا گرفتارشون کنه که گرفتارمون کردند. الهی آمین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
0
یعنی با این حساب بقیه دکترا همه دارن دروغ میگن و شما دارید راستشو میگید ؟
این مطلب اغراقه به نظر من
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
0
0
احتیاط شرط عقله. در این شرایط هر چه بیشتر به توصیه های بهداشتی عمل کنیم به نفع خودمون و دیگران است. ممنون آقای دکتر. واقعا مردم ما تا نترسن چیزی را جدی نمی گیرن
ناشناس
|
Luxembourg
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
0
0
با سلام وخسته نباشید اگر واقعاً نگران‌ مردم هستید به دولت مردان میگفتید که چقدر ماجرا جدی وخطرناک هست تا تدبیری بيانديشند نه اینکه با تنش وافزایش استرس در مردم که خود عاملی باعث کاهش سیستم ایمنی و بستری مناسب ودرگیر شدن با این ویروس وافزایش تعداد بیماران و اپیدمی فراگیر باشد
شما هنوز با خودتان درگیر هستید چگونه میخواهید مردم را آگاه کنید چرا که این پرستاران که شما عرض میکنید از قشر وصنف بهداشت و درمان و از همکاران خود شمامی‌باشند. به جای اینکه با همدیگر وبا کمک یکدیگر این بلای بیولوژیک که دست ساخته انسانی است را نابود سازید. قداست کار همکار خودتان را بی ارزش دانسته و فقط از کلمات فبیخ رقص وآواز به خاطر جلوه دادن به حرفهای خود استفاده می‌کنید...
آقای دکتر چه بهتر است قبل از هر سخن وتوصیه کمی تامل کرد....
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: