کد خبر: ۲۵۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 05
متخصصین طب ایرانی باید به عنوان یک مرجع شناخته شوند تا از انتشار نسخه‌های فریبکارانه افرادی که به نام طب ایرانی این کار را انجام می‌دهند و مسیر شیادی را پیشه راه خود قرار داده‌اند، جلوگیری شود.
شفاآنلاین>سلامت>رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن تاکید بر آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح به مردم در مورد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: تعطیلی‌ها نباید باعث آسیب به روند آموزش و فراگیری دانشجویان شود، لذا کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر کوهپایه‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست ادواری دانشکده‌های این دانشگاه با محوریت طب ایرانی که با حضور معاونین، رؤسای دانشکده‌ها و مدیران در دانشکده طب ایرانی برگزار شد، با هشدار نسبت به شیوع کرونا ویروس، اظهار کرد: طب ایرانی می‌تواند در کنار طب رایج جهت پیشگیری و ریشه‌کنی این ویروس به صورت خوب و مؤثر همکاری کند. 

وی ضمن ابراز خرسندی نسبت به ابداعات و تکنولوژی‌های ارائه شده توسط دانشجویان یا اساتید علوم پزشکی ایران و هماهنگی و انعطاف بین واحدهای مختلف، گفت: تهدید ها به فرصت تبدیل شده است.

دکتر کوهپایه‌زاده بر آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح به مردم در مورد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید فراوان کرد.

وی تصریح کرد: تعطیلی‌ها نباید باعث آسیب به روند آموزش و فراگیری دانشجویان شود، لذا کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دکتر جمشیدی رئیس دانشکده طب ایرانی، دکتر محمدی معاون آموزشی و دکتر قبادی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در ادامه گزارش‌های خود را در مورد فعالیت‌های انجام شده و درحال انجام ارائه کردند.

دکتر جمشیدی رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: متخصصین طب ایرانی باید به عنوان یک مرجع شناخته شوند تا از انتشار نسخه‌های فریبکارانه افرادی که به نام طب ایرانی این کار را انجام می‌دهند و مسیر شیادی را پیشه راه خود قرار داده‌اند، جلوگیری شود.

در پایان جلسه دکتر کوهپایه‌زاده و دکتر جمشیدی در مورد ارائه راهکارهای مورد نیاز جهت حل مشکلات به وجود آمده برای طب ایرانی سخنرانی و بر آشنایی صحیح مردم و بهره‌مندی از خدمات صحیح و مفید طب ایرانی تاکید کردند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در گزارش رئیس و معاونین آموزشی و پژوهشی دانشکده طب ایرانی این دانشگاه مباحث مختلفی مطرح شد که از مهمترین آنها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: 

"تاریخچه موسسه مطالعات تاریخ پزشکی و طب اسلامی و مکمل"، "فضاهای آموزشی دانشکده"، "کتب چابی موسسه و دانشکده"، "معرفی آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه همکار سازمان غذا و دارو"، "سلامتکده بهشت مستقر در دانشکده طب ایرانی و افتتاح چندین کلینیک در این سلامتکده (کلینیک پوست، زنان و نازایی و...) و افزایش تعداد کلینیک‌های طب ایرانی در بیمارستان‌های مختلف از آغاز سال ۹۸"، "اهداف بلندمدت دانشکده با چشم‌اندازی در راستای تبدیل شدن به قطب اصلی تولید دانش فنی و توسعه و تجاری‌سازی در راستای تحقق به سوی دانشگاه نسل سوم"، "برگزاری کلاس‌های حفظ‌الصحه برای عموم"، "سخنرانی و اردوهای سلامت در فرهنگسراهای مختلف و همکاری با انجمن طب سنتی ایران و بسیج پزشکی در این راستا"، "همکاری در ساخت نرم‌افزار پزشکی (طب ایرانی) که این نرم‌افزار از همان لحظه ابتدایی ثبت‌نام توصیه‌هایی را به بیمار می‌دهد و در تمام مراحل ویزیت و درمان بیمار را پشتیبانی خواهد کرد"، "بهره‌مندی از  بهترین متخصصین طب سنتی در سلامتکده بهشت"، "برگزاری آزمون MMI برای اولین بار در دانشکده"، "همکاری با متخصصین طب رایج علاقه‌مند به همکاری در این حوزه" و "طراحی فرمولاسیون داروها بر مبنای کتب مرجع طب سنتی ایرانی در راستای بهبود عوارض دارویی".ایسنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: