کد خبر: ۲۵۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 04
از مردم درخواست شده که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سراسر کشور برای پیگیری گزارش کنند تا سریعا با متخلفان برابر قانون برخورد شود
شفاآنلاین>سلامت>سازمان حمایت اعلام کرد: حداکثر نرخ فروش ماسک سه لایه به مصرف‌کننده نهایی ۴۱۰ تومان است. ضمن اینکه ماسک N۹۵ نیز به دلیل مصارف مورد نظر در مراکز درمانی عرضه می‌شود و همه داروخانه‌ها و مراکز عرضه، مکلف به رعایت سقف قیمت تعیین شده در فروش انواع ماسک سه لایه هستند.

به گزارش شفاآنلاین، براساس تصممیات کارگروه تنظیم بازار، هرگونه افزایش قیمت انواع ماسک به بهانه شرایط فعلی کشور ممنوع است و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرده که ضمن رصد و پایش بازار و کسب اطلاعات از کلیه مراکز تولیدکننده، توزیع‌کننده و خرده‌فروش با هرگونه افزایش قیمت برخورد خواهد کرد.

طبق اعلام این سازمان، باتوجه به پتانسیل امکان تامین اقلام مذکور در داخل کشور از سوی تولیدکنندگان، در حال حاضر مشکلی برای تامین اقلام مذکور وجود نداشته و تولیدکنندگان با حداکثر ظرفیت خود در حال فعالیت هستند؛ لذا از مردم تقاضا می‌شود از خریدهای غیرضروری و بیش از نیاز خودداری کنند.  

ضمن اینکه براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی به این پرونده‌ها در اولویت برخورد و صدور رای خواهد شد.

سازمان حمایت مجددا تاکید کرده که با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا باعث لزوم استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف برای پیشگیری از ابتلا شده، با آن دسته از توزیع‌کنندگان و عرضه‌کنندگانی که با سوء‌استفاده از این شرایط نسبت به عدم عرضه و احتکار اقدام می‌کنند به عنوان اخلال در نظام توزیع، بدون چشم پوشی و برابر قانون برخورد می شود.

همچنین از مردم درخواست شده که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سراسر کشور برای پیگیری گزارش کنند تا سریعا به آن رسیدگی و با متخلفان برابر قانون برخورد شود. 

همچنین با هدف جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی در عرضه ماسک‌های تقلبی در بازار، کلیه داروخانه‌ها و عرضه‌کنندگان موظفند از شبکه مجاز تعیین شده خرید خود را انجام دهند. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: